یک کمیته کارشناسی در انلگیس تصمیم گرفته است که واکسن کرونایی به جز واکسن شرکت آسترازنکا به افراد زیر ۴۰ سال در این کشور عرضه شود.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این تصمیم پس از بازبینی «کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی» انگلیس درباره سرعت واکسیناسیون عمومی در این کشور و آخرین ارقام منتشرده درباره موارد نادر ایجاد لخته خون پس از گرفتن دوز اول واکسن آسترازنکا گرفته شده است.

قبلا در انگلیس واکسن آسترازنکا به افراد زیر ۳۰ سال عرضه نمی‌شد، اما اکنون با توجه به پیشرفت خوب برنامه واکسیناسیون و کاهش موارد عفونت کرونا در این کشور، این کمیته رویکرد محتاطانه‌تری را توصیه کرده است به افراد ۳۰ تا ۳۹ سال در صورت امکان واکسنی به جز واکسن آسترازنکا، یعنی واکسن‌های فایزر/بیونتک یا واکسن مدرنا عرضه شود.

تا به حال از میان ۲۸.۵ میلیون دوز واکسن آسترازنکایی که در انگلیس تزریق شده است، ۲۴۲ مورد گزارش بروز لخته شدن خون در رگ‌ها گزارش شده است.

موارد لخته شدن خون در میان افراد جوانتر دریافت‌کننده واکسن آسترازنکا رخ داده است و این در حالی است که درصد واکسیناسیون در میان جوانان در انگلیس نسبتا پایین است. 

البته هم «سازمان نظارت بر دارو و فروارده‌های مراقبت‌ بهداشتی» (MHRA) انگلیس و هم «آژانس دارویی اروپا» (EMA) می‌گویند سودمندی‌های واکسن آسترازنکا از لحاظ پیشگیری از کووید-۱۹ به خصوص در سالمندان بیشتر از خطرات عوارض جانبی نادر آن است.

کد خبر 599527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha