مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

برداشت گندم در مزارع جنوب استان کرمان که از نیمه دوم فروردین امسال شروع شده بود تا نیمه خردادماه ادامه دارد.

خرید گندم

به گزارش همشهری آنلاین، امسال ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم جنوبی استان کرمان زیر کشت این محصول رفت و برداشت گنم در این اراضی همچنان ادامه دارد.

به گفته سعید برخوری، رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، در همان آغاز برداشت گندم برای  تسهیل شرایط خرید محصول کشاورزان  علاوه بر سیلوی جیرفت و کارخانجات آرد جیرفت و کهنوج مجوز برای راه‌اندازی چند مرکز خرید دیگر صادر شده بود که کار خرید همچنان ادامه دارد.

برداشت ۱۵۲ هزار تُن گندم

  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم  از برداشت ۱۵۲ هزار تُن گندم تا ۱۵ خردادماه جاری در این منطقه خبر داد.

فرامرز رستگاری از انتخاب ۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم در منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و جلب نظر شرکت غله و بازرگانی استان کرمان برای تسهیل شرایط خرید و حمایت از تولیدکنندگان زمینه حضور و مشارکت کارخانه‌های آرد استان به عنوان مراکز خرید فراهم شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: علاوه بر سیلوی شهید صدوقی جیرفت، کارخانه‌های آرد جیرفت و کهنوج، تعداد ۷ مرکز خرید در شهرستان‌های فاریاب، کهنوج، قلعه‌گنج و رودبار جنوب نیز در فرآیند تخلیه و خرید محصول فعال هستند.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود خسارت‌های اخیر بارش باران به بخشی از مزارع شهرستان‌های جنوبی، ارزیابی‌های میدانی نشان می‌دهد که وضعیت کلی محصول گندم در منطقه مطلوب است.

 خرید گندم از سوی تعاون روستایی

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان هم اظهار کرد: در ادامه طرح حمایت از گندمکاران جنوب کرمان، تاکنون ۴۲۰۰ تن گندم توسط شرکت تعاونی رودبار جنوب خرید تضمینی شده است.

فاطمه میرسار در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین گفت: خرید گندم توسط تعاون روستایی از ۲۲ فروردین آغاز شده و هنوز ادامه دارد و بهای خرید گندم کشاورزان بعد از یک روز کامل یعنی  ۲۴ ساعت پس از ثبت در سامانه به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

وی ادامه داد: ۲ هزار تن  از این مقدار گندم خریداری شده به سیلوهای اداره کل غله استان حمل شده است.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: تعاون روستایی جنوب کرمان فقط یک مرکز خرید دارد که این مرکز در روستایی اسلام آباد شھرستان رودبار جنوب واقع است.

وی اضافه کرد: طبق برآورد کارشناسان امسال ۱۰ ھزار تن گندم در مرکز شرکت تعاونی روستایی رودبار جنوب خریدار تضمینی می‌شود.

کد خبر 599216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha