چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

قیمت طلا تحت تاثیر عقب نشینی دلار، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش یافت.

طلا - شمش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۱۴ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۷۷۶ دلار بسته شد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت درباره روند بازار گفت: عقب نشینی دلار پس از فروش قابل ملاحظه ای که طلا شب گذشته داشت، از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی کرده است. اگر قیمت طلا بخواهد از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کند، مقاومت شدیدی بین ۱۸۰۰ تا ۱۸۱۰ دلار وجود خواهد داشت و ممکن است حضور خریداران را در این سطح قیمت مشاهده کنید.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد کاهش یافت در حالی که روز گذشته به بالاترین رکورد در دو هفته اخیر صعود کرده بود.

کاهش حدود یک درصدی قیمت طلا در روز سه شنبه پس از اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روی داد که گفت: مشکلی از بابت تورم نمی بیند و اظهارات پیشین درباره احتمال نیاز به افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره برای جلوگیری از داغی بیش از حد اقتصاد را کم اهمیت شمرد.

نرخهای بهره بالاتر به جذابیت سرمایه گذاری در طلا که دارایی بدون بازدهی است، لطمه می زند زیرا هزینه نگهداری این فلز ارزشمند افزایش پیدا می کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند تا به ارزیابی وضعیت اقتصادی این کشور بپردازند. تاکنون جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده که بازار کار همچنان به نقطه ای نرسیده که لازم باشد بحث درباره تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آغاز شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۵۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۲۳۶ دلار و ۴۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۹۹۳ دلار و ۷۱ سنت رسید. بهای این فلز روز سه شنبه به رکورد ۳۰۱۷ دلار و ۱۸ سنت صعود کرده بود.

کد خبر 599158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha