شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

رئیس ارتباطات مردمی اداره‌کل تأمین اجتماعی استان لرستان درباره اجرای طرح‌های غیرحضوری توسط این اداره‌کل توضیح داد: با استفاده از سامانه 3070 ، حدود 30 خدمت به 758 هزار و 4 نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی استان لرستان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که آخرین آن 12 اسفند سال گذشته رونمایی شد.

طرح3070

فاطمه کاظمی- همشهری آنلاین:

رئیس ارتباطات مردمی اداره‌کل تأمین اجتماعی استان لرستان درباره اجرای طرح‌های غیرحضوری توسط این اداره‌کل توضیح داد: با استفاده از سامانه 3070 ، حدود 30 خدمت به 758 هزار و 4 نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی استان لرستان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که آخرین آن 12 اسفند سال گذشته رونمایی شد.

رضا حمیدکیا ادامه داد: طرح 3070 در واقع بخش مهمی از تأمین اجتماعی الکترونیک با رویکرد تحول دیجیتال و هوشمند سازی فرآیندها در سازمان تأمین اجتماعی است. خدمات دیجیتالی سازمان با این 30 خدمت غیرحضوری و با هدف گذاری کاهش 70 میلیون بار مراجعه به واحدهای اجرائی سازمان آغاز شده و توسعه کمی و کیفی آن ادامه خواهد یافت. ارائه هر خدمت به صورت غیر حضوری و دیجیتال مستلزم بازنگری، اصلاح و مهندسی مجدد فرآیندها به لحاظ کسب و کاری است و این امر در حوزه معاونت بیمه‌ای با همکاری اداره‌کل امور حقوقی و قوانین، مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات و شرکت مشاورمدیریت و خدمات ماشینی تأمین انجام پذیرفته و معماری جدیدی برای ارائه خدمات طراحی شده است. در واقع فرآیندهای دیجیتالی طرح 3070 بسیار متفاوت و پیشرفته‌تر از فرآیندهای غیرحضوری و نیمه‌حضوری قبلی است.

وی افزود: طرح تلفن گویای 1420 نیز راه‌اندازی شده که شرکای اجتماعی اداره‌کل تأمین اجتماعی می‌توانند با با این شماره سوالات خود را بپرسند و اپراتورهای ما به فراخور نیاز، آن‌ها را به بخش‌های مختلف ارجاع دهند.

رئیس ارتباطات مردمی اداره‌کل تأمین اجتماعی استان لرستان تأکید کرد: با اجرای این طرح‌ها که تاکنون بی‌سابقه بوده، حجم زیادی از مراجعات به اداره کاهش یافته و ضمن بهبود ارائه خدمات، از میزان ترافیک شهری نیز کاسته می‌شود.

کد خبر 598999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار