مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

فرماندار شهرستان رودبار از نوآوری گروه‌های صنعتی و دانش بنیان در زمینه زیتون و فرآورده‌های آن خبر داد.

زیتون

 هوشنگ عباسقلی‌زاده، به همشهری آنلاین گفت: نوآوری گروه‌های صنعتی و دانش بنیان می‌تواند صنعت زیتون در شهرستان را متحول کند.

وی با بیان اینکه دنیا بر مدار نوآوری و بهره گیری از فناوری‌های روز حرکت می‌کند، گفت: یکی از کارخانجات زیتون در رودبار موفق به نوآوری و ابتکار در زمینه تولید فرآورده‌های زیتون شده و  این نوع فعالیت دانش بنیان می‌تواند با ابداعات و نوآوری‌های منحصر به فرد پرچم دار تولید زیتون در کشور باشد.

فرماندار شهرستان رودبار اضافه کرد: نخبگان و صاحبان ایده‌های دانش بنیان با اهتمام خود و کمک و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات و تجربیات ایستگاه تحقیقات زیتون نسبت به شیوه‌های نوین تولید و عرضه زیتون و فرآورده‌های آن اقدام کنند.

عباسقلی زاده در ادامه  افزود: در شهرستان رودبار حدود ۷۰ صنایع تبدیلی و فرآوری زیتون وجود دارد و در بحث فرآوری روغن زیتون و افزایش کیفیت انواع روغن نیازمند احداث صنایع تبدیلی جدید هستیم.  

وی اظهار کرد: صنایع فرآوری فعال روغن زیتون در رودبار قدیمی هستند و لازم است شرکت‌های دانش بنیان دربخش فرآورده‌های جانبی از جمله انواع سالاد زیتون، زیتون پرورده و روغن ورود کنند.

 سال گذشته بیش از ۱۸ هزار تن زیتون از هشت هزار و ۵۶۰ هکتار باغ زیتون باغات رودبار برداشت شد. ۲۲ هزار نفر در شهرستان رودبار به کشت و تولید زیتون مشغول هستند. رودبار دارای ۱۰ کارگاه روغن کشی است که این واحدها ظرفیت اسمی تولید سالانه ۲۴ هزار تن روغن دارند.

شهرستان رودبار با ۹ هزار و ۱۵۰ هکتار باغ زیتون یکی از قطب‌های کشت و تولید زیتون در کشور محسوب می‌شود و زیتون گیلان یکی از سه محصول استراتژیک تولید استان است.

کد خبر 598890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha