مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

با گازرسانی به ۶۴ روستای صعب العبور گیلان، پروژه گازرسانی به شهرها و روستاهای گیلان به پایان می‌رسد.

گاز رسانی

حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز گیلان به همشهری آنلاین گفت: شرکت گاز استان در طرح توسعه گازرسانی درسال جدید، برنامه گازرسانی به ۶۴ روستای صعب العبور و کوهستانی را در دستور کار خود دارد و بر اساس برنامه ریزی، عملیات گازرسانی به این روستاها تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه از تعداد ۲۹۰۵ روستای استان، ۲۸۰۰ روستا گاز دارهستند افزود: ۵۰۳ روستا به دلیل صعب العبوری و خالی از سکنه بودن، لوله کشی گاز ندارند و عملا امکان گازرسانی به آنها مقدور نیست.

 وی اضافه کرد: ۸ هزار خانوار روستایی از لوله کشی گاز طبیعی محروم هستند و سوخت رسانی به آنها ازطریق پخش فرآورده‌های نفتی امکان پذیراست.

 حسین اکبر با بیان اینکه طبق فرمول، سرانه گازرسانی به هر خانوار روستایی باید ۱۲ میلیون تومان باشد گفت: گاز رسانی به روستاهای صعب العبور بیش از این مبلغ هزینه بردار است وامکان تعریف اعتبار و پیمان جدید برای آنها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تأکید به اینکه با گازرسانی به این روستاه‌ها تا پایان سال ۴ هزار و ۳۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، هزینه مورد نیاز این پروژه را ۸۰ میلیارد تومان بیان کرد.

وی اضافه کرد: شهرستان تالش با ۲۴ روستا بیشترین سهم را از عملیات گازرسانی روستایی به خود اختصاص داده و شهرستانهای املش با ۱۲ روستا، رودسر با ۱۰ روستا، شفت با ۹ روستا، آستارا با ۷ روستا و شهرستان‌های رودبار و لنگرود هر کدام با یک روستا در رده‌های دیگر قرار دارد.

حسین اکبر درصد بهره مندی گاز روستایی در گیلان را حدود ۹۶ درصد اعلام کرد و افزود: تا پایان سال این میزان به ۹۷.۳ درصد افزایش خواهد رسید.

 وی تأکید کرد: با پایان گازرسانی به همه مناطق استان، شرکت گاز گیلان نسبت به ارایه خدمات کیفی به روستاها و شهرهای استان در بهره مندی بهینه از گازاقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان همچنین با اشاره به استان معین بودن گیلان برای استان سیستان بلوچستان اظهار کرد: برای ۵ شهرستان بدون گاز این استان در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی تعریف شده که تاکنون ۲۳۷ میلیارد تومان آن را اجرایی کردیم.

کد خبر 598868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha