یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

۶۰ واحد صنعتی استان لرستان از ابتدای امسال گازرسانی شده و تا پایان سال ۱۰۰ روستای استان از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

گازرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، گازرسانی به روستاهای چگنی یکی از اولویت‌های شرکت گاز استان در سالجاری  بوده و پیمانکاران شرکت در۲ محور تشکن و شاهیوند با سرعت مطلوبی در حال اجرای پروژه‌های مربوطه هستند. با توجه به نامگذاری سالجاری بنام جهش تولید و نقش با اهمیت گازرسانی به صنایع، این شرکت با زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده و استفاده از ظرفیت خط ششم سراسری آماده گازرسانی به تمامی صنایع واجد شرایط است.

سرپرست شرکت گاز لرستان به رتبه سوم استان از نظر تعداد روستاها در کشور اشاره و تصریح کرد: گازرسانی به روستاها از عوامل بسیار مهم در توسعه رفاه، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است که ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت واجد  شرایط روستایی لرستان در حال حاضر ۸۸ درصد می باشد.

کرم گودرزی گفت: طرح گازرسانی به ۳۰۱ روستای استان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد   که با این مهم ضریب این خدمت  در لرستان به بیش از۸۹ درصد ارتقا می یابد. برای این مهم ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و با بهره برداری از طرح‌ها بیش از یکهزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

سرپرست شرکت گاز لرستان ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۳۵۴ روستای واجد شرایط گازرسانی استان یکهزار و ۷۰۹ روستا از این خدمت برخوردار هستند که ضریب نفوذ آن بیش از ۸۷  درصد است و پیش بینی می شود تا ۱۴۰۱ تمامی روستاهای استان ازاین نعمت بهره مند شوند.

گودرزی تاکید کرد: بررسی و مطالعات گازرسانی به ۱۷۹ روستا نیز انجام و مقدمات پیمان سپاری آن انجام شده که با تحقق این برنامه ریزی در سال ۱۴۰۱ ضریب بهره مندی روستاهای استان به بیش از ۹۸ درصد ارتقا خواهد یافت.

کد خبر 538581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha