سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه اولین جشنواره استادان بزرگ نستعلیق با تجلیل از اساتید این هنر برگزار می‌شود.

استاد یدالله کابلی، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره استادان بزرگ نستعلیق گفت: در این مراسم قرار است از مقام هنری استادان حسین و حسن میرخانی در تالار اندیشه حوزه هنری تجلیل شود.

در این مراسم که با حضور خوشنویسان سرشناس کشور، متولیان امور هنری و پژوهشگران هنر آغاز خواهد شد، لوح یادبود نمایشگاه به پاسداشت حضور تاثیرگذار در روند خوشنویسی معاصر، به خانواده این دو هنرمند فقید اهدا می‌شود.

استاد کابلی گفت: نمایشگاه استادان بزرگ نستعلیق نقطه عطف هنر خوشنویسی و هنر‌های تجسمی است. در این جشنواره برای اولین بار ناب‌ترین آثار خوشنویسی که متعلق به حدود 5 قرن اخیر است به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره کمیت و کیفیت بالای این جشنواره افزود: در این جشنواره آثاری از اساتید فقید خطاطی چون میرعلی تبریزی، میرزا محمد حسین تبریزی، شاه‌محمود نیشابوری و شاگردان آنها تا دوران معاصر در معرض دید عموم قرار گرفته است.  در مراسم روز سه‌شنبه 15 مرداد از اساتید معاصری چون سید حسن و سید حسین میرخانی، علی‌اکبر خان کاوه،  ابراهیم بوذری کیخسرو سروش، عبدالله فرادا ونجفی زنجانی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

در بخش اساتید معاصر این جشنواره از استاد عباس اخوین در بخش نستعلیق و استاد یدالله کابلی در بخش شکسته‌نستعلیق تجلیل به عمل خواهد آمد.  همچنین از کسانی که در سه ماهه اخیر به درجه استادی در انجمن خوشنویسان ایران نائل شده اند نیز تقدیر‌نامه‌ای ارائه خواهد شد.

استاد یدالله کابلی گفت: در این جشنواره که با همت حوزه هنری، موزه هنر‌های معاصر و انجمن خوشنویسان ایران برگزار می‌شود قرار است از 45 نفر از مجموعه‌داران که با اعتماد و اعتبار خود به جشنواره رونق دادند نیز تقدیر شود

وی در مورد ثمرات این جشنواره گفت: این جشنواره بازتاب‌های بسیاری داشت به طوری که متولیان هنر خطاطی در وزارت فرهنگ وارشاد تصمیم گرفتند زین پس با برگزاری دوسالانه به مانند هنرهای تجسمی دیگر به این هنر بپردازند.

مراسم اختتامیه جشنواره استادان بزرگ نستعلیق ساعت 17 تا 20 روز سه‌شنبه 15 مرداد  در تالار حوزه هنری برگزار می‌شود.

کد خبر 59878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز