دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار استادان بزرگ خط نستعلیق ایران، با حضور علاقه مندان، پیشکسوتان و فعالان خوشنویسی در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر،‌ در این نمایشگاه که تا هفدهم مرداد ادامه خواهد داشت،‌ پانصدوهفت اثر منحصر به فرد از استادان قدیم و معاصر خط نستعلیق کشورمان به نمایش عمومی درآمد.

این آثار متعلق به هنرمندان دوره های تیموری، صفوی و قاجاریه است و برخی از آن ها برای نخستین بار به نمایش عمومی درمی آید.

محمود شالویی (مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ) در مصاحبه با خبرنگار ماافزود :هنر خوشنویسی ریشه در عمق اعتقادات و ارزش های این مرزوبوم دارد ولی متاسفانه در سال های اخیر بواسطه کم توجهی آن چنان که باید به آن پرداخته نشده است

برنامه های متعدد و متنوعی برای تحرک بخشی به این حوزه پیش بینی شده است که این نمایشگاه یکی از گام های نخستین این طرح بشمار می رود.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت:‌ در این نمایشگاه برای نخستین بار سیصد وهفت اثر از هنرمندان بنام تاریخ خوشنویسی در سبک نستعلیق همچون میرعلی تبریزی ،‌میرعماد حسنی و عبدالمجید طالقانی در کنار دویست اثر از هنرمندان صاحب نام معاصر کشورمان به نمایش عمومی درآمده است.

وی افزود: آثار 50 هنرمند خوشنویس کشور نیز با نظر هیئت انتخاب ،‌برای گزینش بهترین آثار هنرمندان خوشنویس کشور در عرصه خط نستعلیق،‌ در بخش رقابتی نمایشگاه استادان بزرگ نستعلیق کشور پذیرفته شده است.

بنابراین گزارش،‌ کاغذهای رنگی دست ساز، قلم تراش های سنتی ،‌قلمدان ها، ابزار و و سایل سنتی خوشنویسی متعلق به دوران های مختلف تاریخ خوشنویسی کشور نیز در این نمایشگاه، در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

بنابراعلام ستاد برپایی نمایشگاه استادان بزرگ نستعلیق، جایگاه و ارزش های جاودانه هنر خوشنویسی و سیرباطنی آن از مناظر گوناگون در قالب چهار نشست و میزگرد تخصصی بررسی می‌شود

کد خبر 57366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز