مجموع نظرات: ۲
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

شهرداری شیراز سالانه میلیاردها تومان صرف تعمیر و بهسازی خسارت‌هایی می‌کند که عده‌ای به اموال عمومی این شهر وارد می‌کنند. نمادهای چوبی و فلزی شهر، درپوش‌های چدنی فاضلاب، مجسمه‌های مسی، سطل‌های زباله پلاستیکی، نورپردازی‌ها، کابل‌های زیرگذرها حتی صندلی اتوبوس یا مترو، شیرآب و مقواهای اعلانات هم از دست سارقان امان ندارند.

سرقت اموال عمومی در شیراز

معاون اجرایی شهردار شیراز در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با تایید این مطلب اظهار کرد: شاهد این پدیده زشت در تمام شهرهای کشور از جمله شیراز هستیم و سالانه میلیاردها تومان خسارت و هزینه به شهرداری شیراز وارد می‌شود.

محمد حسن‌پور افزود: منهول‌هایی که به سرقت می‌روند می‌توانند موجب آسیب جدی به جسم و مال شهروندان شوند و به همین دلیل گشت‌زنی‌های مستمر در مناطق مختلف شهر ادامه دارد تا در صورت وقوع چنین سرقت‌هایی به سرعت نسبت به تعویض و نصب مجدد این درپوش‌های فلزی اقدام شود. این سرعت عمل ضرورت دارد چرا که می‌تواند موجب تصادفات و سقوط عابران در حفره‌های عمیق شود.

به گفته حسن‌پور به جز سرقت‌ از اموال عمومی شهر تخریب‌گرایی یا وندالیسم هم آسیب دیگری است که به اموال عمومی شهر شیراز وارد می‌شود.

او بیان کرد: به جز المان‌های شهری، فضای سبز حتی صندلی اتوبوس و مترو هم مورد آسیب قرار می‌گیرند. در این باره شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اقدام موثری انجام دهد و ما تنها در بحث احداث، نگهداری و توسعه آنها انجام وظیفه می‌کنیم. مردم باید قبول کنند که اموال عمومی متعلق به خودشان است و برای حفظ و نگهداری آنها شهرداری را یاری دهند.

وی ادامه داد: چندی پیش در یکی از نقاط شهر نورپردازی با هزینه قابل توجه به منظور ایجاد فضای شاد برای مردم انجام شد اما چند روز بعد متوجه شدیم که بخش قابل توجهی از این چراغ‌ها به سرقت رفته است. شاید بعد از این همه زمان خود من هم باورم نمی‌شد که چنین اتفاقی رخ داده باشد و جز افسوس برایمان چیزی نماند. سال گذشته هم یکی از نمادهای زیبا در پیاده‌رو سلامت شهر مورد آسیب قرار گرفت. درخت بیل با هدف زیباسازی این پیاده‌رو ساخته شده بود که متاسفانه از سوی فرد یا افرادی ناشناس تعدادی از دسته بیل‌ها شکسته به سرقت رفت.

حسن‌پور تاکید کرد: ایکاش در چنین شرایطی مردم خودشان احساس مسئولیت کنند و حداقل سرقت‌ها را به گزارش دهند تا ما مانع چنین آسیب‌هایی شویم. شهروندان می‌توانند با مشاهده چنین صحنه‌هایی موضوع را سریعا به شماره تلفن ۱۳۷ یا ۱۱۰ اطلاع دهند تا نیروهای شهرداری یا انتظامی به موضوع رسیدگی کنند. شیراز شهر بزرگی است و مردم باید برای پاسداری از اموالی که در سطح شهر متعلق به خود آنهاست، همراه ما باشند.

کد خبر 598563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha