مجموع نظرات: ۴
یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

شاید بتوان نظافت آشپزخانه را سخت‌ترین بخش تمیزکاری و خانه تکانی به شمار آورد. اکثر خانم‌ها برای شروع انجام تمیزکاری این بخش از خانه دچار سردرگمی و اضطراب می‌شوند. اگر قصد دارید در این روزها خانه تکانی آشپزخانه‌تان را انجام دهید، اصلا نگران نباشید. پیش‌بندتان را ببندید، آستین‌ها را بالا بزنید و گام به گام با ما خانه تکانی آشپزخانه‌تان را پیش ببرید.

image-20210502095140-1.jpeg

در این مطلب شما را قدم به قدم با مراحل انجام خانه تکانی آشپزخانه آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

تنظیم لیست کارهای خانه تکانی و تهیه ابزار مورد نیاز برای انجام کارها

قبل از انجام هر کاری یک لیست از کارهای خانه تکانی تهیه کرده و به ترتیب اولویت، مشغول به انجام آن‌ها شوید. برای خانه تکانی آشپزخانه معمولاً بین ۱ تا ۲ روز زمان لازم است. همه ابزار و لوازم آشپزخانه را چک کرده و هرکدام که نیاز به تعویض یا تعمیر دارند را یادداشت کنید.

قبل از انجام کار، خرید مواد شوینده و لوازم مورد نیاز برای خانه تکانی را فراموش نکنید. برای تهیه یراق آلات تعویضی آشپزخانه و شوینده‌های مورد نیاز در خانه تکانی با مراجعه به فروشگاه اینترنتی یراق در کمترین زمان محصولات موردنظر خود را خریداری کنید.

گردگیری سقف، اولین قدم برای شروع خانه تکانی آشپزخانه

اولین مرحله برای شروع خانه تکانی آشپزخانه گردگیری سقف، دیوار و کابینت‌های آشپزخانه است. بهتر است کلیه لوازم‌ بزرگ آشپزخانه مانند یخچال، میزناهارخوری، لباسشویی و مایکروفر را بیرون آشپزخانه بگذارید و پس از آن نظافت همه قسمت‌های آشپزخانه را با دقت انجام دهید.

تمیز کردن و گردگیری یراق آلات توکار مانند پریز توکار کابینت، جک‌ و ابزار توکار آشپزخانه باعث می‌شود تا ذرات گرد و غبار از اعماق آشپزخانه نیز پاک شوند. پس از گردگیری کامل کلیه قسمت‌های کابینت وارد مرحله دوم خانه تکانی آشپزخانه می‌شویم.

چگونه آشپزخانه را خانه تکانی کنیم؟

نظافت سریع وسایل بزرگ آشپزخانه، استفاده از ترفندهای خانه تکانی آشپزخانه

گام دوم در مرحله نظافت و خانه تکانی آشپزخانه قرار دادن وسایل بزرگ آشپزخانه در جای مناسب و نظافت سریع آن‌ها است. از آن‌جا که در مرحله قبل با دقت گردگیری را انجام داده‌اید؛ در این مرحله با سرعت بالا و با استفاده از ترفندهای خانه تکانی به نظافت سریع یخچال، اجاق گاز، هود، فر و میزناهارخوری می‌پردازیم.

 یک پلاستیک زباله بردارید و هرآنچه که در یخچال قابل استفاده نیست را جدا کنید. به همین ترتیب همه آشغال‌های موجود در کشوهای میزناهارخوری و اجاق گاز را تخلیه کنید. پس از مرتب شدن کشوهای یخچال نوبت به تمیز کردن یخچال، هود و اجاق گاز می‌رسد. با یک شوینده قوی همه کاره به راحتی و فقط با یک دستمال و کمی مواد شوینده می‌توانید در کمترین زمان قفسه‌های یخچال و سطوح آشپزخانه را تمیز کنید.

تمیز کردن قفسه‌های کابینت، مهم‌ترین نکته در اصول خانه تکانی

تمیز کردن داخل کابینت‌ها یکی از بخش‌های سخت و مهم در خانه تکانی آشپزخانه است. هر ظرفی را که فکر می‌کنید نیاز به شستشوی مجدد دارد را بشویید، خشک کنید و داخل کابینت قرار دهید. بسته‌ها و کارتون‌های مواد غذایی، ادویه‌های فاسد شده، شیشه‌های خالی و داروهای منقضی شده را دور بیندازید. سعی کنید هر قفسه کابینت را به وسایل مرتبط به یکدیگر اختصاص دهید و نظم و نظافت را در فضای داخلی کابینت رعایت کنید.

برای اینکه فرایند نظافت کابینت‌ها با موفقیت به پایان برسد، می‌توانید از ابر و محلول آب و کف یا سرکه سفید و جوش شیرین برای پاک کردن دستگیره کابینت استفاده کنید. توجه کنید که محلول سرکه برای دستگیره فلزی مناسب نیست.

از بین بردن چربی اجاق گاز، سینک و بالای کابینت‌ها با روش‌های ساده

برای از بین بردن چربی‌های موجود روی اجاق گاز و سینک می‌توانید از تمیزکننده‌های چند منظوره استفاده کنید و در کم‌ترین زمان همه چربی‌ها را از بین ببرید. روش آسان‌تر پاک کردن چربی‌ها از سطوح آشپزخانه، استفاده از ترکیب پودر نمک و جوش شیرین یا ترکیب سرکه با پودر نمک است. با یک دستمال لطیف و با کمک این ترکیب کلیه چربی‌های سینک و اجاق گاز را از بین می روند.

چگونه آشپزخانه را خانه تکانی کنیم؟

تمیز کردن کف آشپزخانه و چیدمان پایانی آشپزخانه

پس از گردگیری و تمیز کردن کابینت و ابزار آشپزخانه نوبت به تمیز کردن کف آشپزخانه می‌رسد. با کمک آب و صابون و یک تی همه قسمت‌های آشپزخانه را با دقت تمیز کنید. پس از آن می‌توانید برای تنوع، چیدمان آشپزخانه را تغییر دهید و از فضای جدید و تمیز آشپزخانه لذت ببرید. بهتر است از اکسسوری‌های جدید، گل و نورهای ال ای دی کوچک در چیدمان جدید آشپزخانه استفاده کنید تا انرژی بیشتری از تغییرات خانه تکانی به دست آورید.

خرید انواع یراق آلات از فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق برای نوسازی کابینت‌ها و آشپزخانه

در این مطلب گام به گام شما را با نحوه خانه تکانی آشپزخانه آشنا کردیم. اگر قصد خرید انواع یراق آلات آشپزخانه و کابینت را دارید همین حالا می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۵۶ تماس بگیرید و محصولات موردنظر خود را از فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق خریداری کنید. کلیه سفارشات در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت به دست‌تان خواهد رسید.

کد خبر 598547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha