بالگرد «نبوغ» توانسته‌ است در حین سومین پروازش در روز یک‌شنبه (۵ اردیبهشت) عکسی از مریخ‌نورد «استقامت» بگیرد که نمایی بی‌نظیر از این کاوشگر روباتی بر سطح سیاره سرخ را نشان می‌دهد.

Ingenuity

عکس روز| عکس هوایی بالگرد «نبوغ» از مریخ‌نورد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از space.com این بالگرد ۱.۸ کیلوگرمی از فاصله حدود ۸۵ متری هنگامی که در ارتفاع ۵ متری از سطح مریخ پرواز می‌کرده است، این عکس را گرفته است که در گوشه بالای چپ آن می‌توان مریخ‌نورد «استقامت» را دید.

بالگرد «نبوغ» در پرواز سومش نسبت به دو پرواز دیگر با سرعت بیشتری حرکت کرد و فاصله بیشتری (در مجموع حدود ۱۰۰ متر) را پیمود.

«نبوغ» که دو ملخ دوپره‌ای چرخان و صفحه خورشیدی برای شارژ کردن باتری آن برای به حرکت در آوردن موتور آن است، برای نمایش فناوری طراحی‌شده برای اکتشاف هوایی مریخ در آینده ساخته است. «نبوغ» ابزاری علمی حمل نمی‌کند، اما می‌تواند راه برای ساختن بالگردهایی در آینده باز کند که خودشان بتوانند داده‌های را گردآوری کنند و پیشاهنگ کاوشگرهای زمینی باشند.

قرار است بالگرد «نبوغ» دو پرواز دیگر انجام دهد و هدف این است که مسافت پیموده‌شده به وسیله آن در پرواز پنجم و نهایی‌اش در صورت امکان به ۱۰۰ متر برسد.

کد خبر 598026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha