یک مستندساز می‌گوید اجرای درست مصوبه اخیر هیات دولت درباره مستندنگاری پروژه‌ها، باید با همکاری نهادهای تخصصی حوزه مستند اتفاق بیفتد.

مستند مسافر فوكوشيما

به گزارش همشهری آنلاین، معصومه نورمحمدی با اشاره به توییت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت دولت از مستندسازان در زمینه مستندنگاری گفت: افرادی طرح‌های مستندنگاری را انجام می دهند که با مستندسازی حرفه ای آشنایی چندانی ندارند و انجام این امور را با دستمزدهای اندک به دیگران می‌سپرند.

وی افزود: اگر سازمان ها و ارگان‌های دولتی برای این طرح ها از مراکزی مثل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که با مستندسازان و کارنامه حرفه‌ای‌شان آشنا هستند مشورت بگیرند و درگیر زد و بندهای صنفی و دوستی نشوند این مصوبه می تواند اتفاقی عالی برای مستندسازان باشد.

کارگردان «مسافر فوکوشیما» با تاکید بر این که در فضای مستند همه همدیگر را می شناسند و با کارنامه هم آشنا هستند، تصریح کرد: اگر مراکز خصوصی و دولتی ملزم به مشورت گرفتن از مرکز گسترش شوند، با اعلام نیاز به این مرکز و براساس کارشناسی درست و کارنامه و رزومه حرفه‌ای افراد، مستندسازان انتخاب می شوند و نهاد مربوطه می تواند براساس ایده ای که ارائه می دهند یک نفر را انتخاب کند و کار را به او بسپرد.

نورمحمدی با بیان این که با استفاده از این روش واگذاری طرح، دیگر نیازی نیست مستندساز طرح اش را به دست بگیرد و دائم از مرکزی به مرکز دیگر به دنبال بودجه باشد، گفت: با استفاده از این روش کرامت انسانی و شغلی افراد حفظ می‌شود و با روشی سیستماتیک و بدون رانت، طرح های مستندنگاری به افراد متخصص سپرده می‌شوند.

کد خبر 598017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha