مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه 13 درصد دانش‌آموزان گیلانی به شبکه شاد دسترسی ندارند از برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان به 3روش خبر داد.

شبکه شاد

در حالی که هفته‌های گذشته آموزش و پرورش از برگزاری امتحانات حضوری در برخی پایه‌های تحصیلی در خرداد خبر داده بود، با قرار گیری کشور در پیک چهارم کرونا و احتمال غیرحضوری بودن امتحانات، تکلیف دانش‌آموزان محروم از گوشی هوشمند و تبلت در گیلان مشخص نیست.

معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش گیلان در این باره به همشهری آنلاین بیان کرد: امسال تجربه‌ برگزاری یک دوره امتحانات غیرحضوری در ترم اول را داشتیم و برای امتحانات پایان سال ۳ روش طراحی شده است. اگر شرایط مساعد باشد و از شرایط قرمز خارج شویم، می‌توانیم همزمان با روش غیر حضوری، امتحانات حضوری نیز برگزار کنیم که البته اجباری برای حضور دانش‌آموز در مدرسه وجود ندارد.

جابراخلاقی افزود: روش سوم برای دانش آموزان محروم از دستگاه هوشمند است که معلمان می‌توانند بر اساس عملکرد دانش آموز در طول سال نمره لازم را تعیین کنند.

وی با تأکید به اینکه براساس آمارها، ۸۷ درصد دانش آموزان گیلانی در شبکه‌ شاد دانش آموزی حضور دارند، گفت: ۱۳ درصد باقیمانده نیز به سایر روش‌های آموزشی از جمله اسکای روم و واتساپ دسترسی دارند.

اخلاقی ادامه داد: تاکنون با همکاری خیران و سازمان برنامه و بودجه گیلان بیش از ۲۵۰۰ گوشی و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند استان اهدا شده است.

وی تأکید کرد: به طور قطع هفته آینده تصمیم‌های جدید از سوی وزارت خانه برای امتحانات پایان سال اخذ می‌شود درغیر این صورت برای روش غیر حضوری مشکلی نداریم.

معاون آموزش و پرورش گیلان درباره آمار دانش آموزان کم برخوردار استان که به دلیل وضعیت اقتصادی درسال جدید ترک تحصیل کردند، گفت: بر اساس پیگیری مدیران مدارس آمار دانش اموزان ترک تحصیل کرده کمتر از یک درصد گزارش شده است.

آمار دانش آموزان گیلانی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰  بیش از ۳۶۸ هزار دانش آموز اعلام شد.

کد خبر 597911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha