مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش گیلان از احتمال بازگشایی مدارس روستایی بدون پوشش اینترنت با مجوز مدیریت ستاد کرونای گیلان خبر داد.

اینترنت مدارس

جابر اخلاقی، با بیان اینکه در سال آموزشی گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد دانش آموزان روستایی گیلان به اینترنت دسترسی نداشتند افزود: در این مناطق آموزش حضوری پررنگ‌تر بود.

اخلاقی با اشاره به اینکه امسال سال تحصیلی ۱۴۰۰ از سوم مهرماه در گیلان به شکل مجازی آغاز می‌شود اضافه کرد: بر اساس آمارهای رسمی اداره کل، سال گذشته ۸۶ درصد دانش آموزان در بستر شبکه شاد احراز هویت شدند. از این تعداد فقط ۶۹ درصد از طریق شبکه آموزشی شاد و مابقی از طریق سایر بسترهای مجازی و تلویزیونی به آموزش دسترسی پیدا کردند.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در خصوص نحوه آموزش به دانش آموزان محروم از اینترنت و شبکه شاد اظهارکرد: بیشتر این دانش آموزان در مدارس عشایری و در مقطع ابتدایی هستند که برای آنها با اعزام راهورهای آموزشی، بسته‌های درسی توزیع کردیم. امسال نیز این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از احتمال آموزش حضوری در برخی از مدارس روستایی کوهستانی با جمعیت کم دانش آموز خبر داد و افزود: در این بخش در انتظار دستورالعمل ستاد کرونای استان هستیم. چون تعداد دانش آموزان در این مدارس کمتر از پنج نفر است و درصد کمی از دانش آموزان استان را شامل می‌شود.

جابر اخلاقی، آمار دانش آموزان گیلانی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  را افزون بر ۳۷۲ هزار نفر اعلام کرد.

پیش از این به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، در آستانه سال تحصیلی جدید ۶۰ روستای گیلان پوشش اینترنت ندارند.

کد خبر 626726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha