چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: آموزش حضوری یا غیرحضوری دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به شرایط شیوع ویروس کرونا و وضعیت استان بستگی دارد.

مدرسه حضوری یا غیر حضوری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، موسی دادی زاده چهارشنبه ۱۵ مرداد در جمع خبرنگاران، بیان کرد: سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد، برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان هرمزگان و آموزش دانش‌آموزان به‌صورت حضوری یا غیرحضوری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان بیان کرد: درصورتی‌که استان هرمزگان ازلحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار بگیرد، آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری و با استفاده از سامانه شاد و فعالیت‌های فوق‌برنامه خواهد بود.

در صورت حاکم بودن وضع زرد در استان، نیمی از وقت کلاس به‌صورت حضوری خواهد بود و نیمی دیگر برای حل تمرین‌ها به‌صورت مجازی یا در سامانه شاد برگزار می‌شود.

در صورت حاکم بودن وضع قرمز بیماری کرونا در استان، همه کلاس‌های درس دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری و در سامانه شاد یا فضای مجازی برگزار خواهد شد.

همه امکانات لازم در مدارس فراهم‌شده است، اگر معلمی امکان برقراری ارتباط با دانش‌آموز را از منزل ندارد، می‌تواند از درون مدرسه و فضای مجازی به وظیفه خود عمل کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان ادامه داد: ضبط برنامه‌های آموزشی دروس نیز از ۲۰ روز پیش آغازشده است و از ۱۵ شهریور به دو روش تصویری و صوتی از طریق صداوسیما، سامانه شاد یا مدرسه دیجیتالی بانام بیا بیاموزیم، به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

مدرسه دیجیتالی یا سایت همگام، یک پایگاه اینترنتی است که باهدف کیفیت‌بخشی در آموزش راه‌اندازی شده است.

تاکنون بیش از هزار مدرسه استان هرمزگان به شبکه ملی اینترنت متصل شده‌اند، از ۳۴۰۰ مدرسه استان، ۳ هزار مدرسه تا پایان مردادماه به شبکه ملی اینترنت متصل خواهند شد.

بااتصال مدارس استان به شبکه ملی اینترنت حدود ۹۰ درصد معلمان و دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی خواهند داشت، به ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان نیز که به اینترنت دسترسی ندارند از طریق درس‌نامه، آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان افزود: هفته گذشته ۱۸ مدرسه در روستاهای سخت گذر شهرستان بشاگرد نیز به شبکه ملی اینترنت متصل شدند، اما بنا بر اعلام شرکت مخابرات هنوز در ۴۰۶ مدرسه، امکان پوشش اینترنت وجود ندارد؛ در این مدارس که بیشتر با جمعیت ۵ تا ۱۰ نفر هستند، درس‌نامه توزیع می‌شود.

کد خبر 537664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha