جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

علی کهن‌نسب: در المپیک 2008 پکن ، همچون المپیک‌های گذشته، ورزشکاران معلول فرصت می‌یابند تا توانایی‌های خود را در عرصه ورزشی در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان به نمایش بگذارند.

به همین دلیل رقابت‌های پارالمپیک سال 2008 نیز باشکوه تمام در این کشور برگزار می‌شود. ورزشکاران معلول و جانباز ایرانی که در رقابت‌های مختلف همواره جزء برترین ورزشکاران بوده‌اند، در رقابت‌های پارالمپیک پکن نیز حضور فعال و گسترده‌ای خواهند داشت.
کاروان ورزشی ایران برای شرکت در این رقابت‌ها، هشتم شهریور ماه، با 74 ورزشکار و 27 عضو فنی و 16 مسئول راهی دهکده بازی‌ها در پکن می‌شود.

گلبال، فوتبال، والیبال نشسته، دوومیدانی، بسکتبال با ویلچر، جودو، پینگ‌پنگ، تیراندازی و وزنه‌برداری رشته‌هایی هستند که ورزشکاران ایرانی در آن حضور خواهند یافت.

کاروان پارالمپیک ایران همچون دوره‌های گذشته امیدواراست که در اکثر رشته‌ها مدال‌های زیادی بگیرد. تیم والیبال نشسته ایران در سه سال و نیم گذشته به مقام دوم جهان صعود کرد و بعد از هلند نایب‌قهرمان جهان شد و در مسابقه‌های بین‌قاره‌ای مصر نیز پس از 6 سال تیم بوسنی را شکست داد تا قهرمان جام بین قاره‌ای شود. در کارنامه این تیم افتخارات زیادی ثبت شده است. در وزنه‌برداری روی تیم ایران به عنوان قهرمان جهان حساب ویژ‌ه ای باز کرده‌اند. در دوومیدانی نیز با توجه به نتیجه این تیم در رقابت‌های بین‌المللی تونس، امید به کسب مدال در چند رشته دور از انتظار نیست. بسکتبال با ویلچر هم هر چند کم‌تجربه است، ولی فراموش نکنیم که تیم ایران به عنوان قهرمان آسیا در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.تیم‌های فوتبال، تنیس روی میز و گلبال،  هر چند از تجربه اندک بین‌المللی برخوردارند، ولی در همین رشته‌ها نیز ایران می‌تواند شانس مدال داشته باشد.

مسئولان کاروان ورزشی ایران امیدوارند تا در پکن، بیش از دوره‌های گذشته به مدال دست پیدا کنند. البته نباید فراموش کرد که ایران در چند رشته دیگر نیز سهمیه حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد که به دلیل کمبود اعتبار ناگزیر از تعدادی از این سهمیه‌ها چشم‌پوشی کرد.

کد خبر 59781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز