مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

آیین آغاز به کار ۶ کمیته مصلحین در نظام مهندسی همدان با حضور رئیس شوراهای حل اختلاف استان، رابط داوری و میانجیگری و مدیران نظام مهندسی همدان برگزار شد.

همدان

همشهری آنلاین-فاطمه کاظمی: رئیس کل دادگستری همدان در این آیین گفت: ایجاد آرامش، صلح و سازش و تحقق فضایی دوستانه و به دور از اختلاف آن هم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های معتمدان در هر قشری، از اهداف کمیته‌های مصلحین است.

«محمدرضا عدالتخواه» افزود: برقراری آرامش و رفع اختلافات در هر زمینه‌ای وظیفه شرعی و انسانی ماست و این موارد از مزایا و محاسن کمیته‌های مصلحین محسوب شده است که دنبال می‌شود. امیدواریم بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود این مجموعه به صورت تخصصی برای تحقق فضایی دوستانه و به دور از اختلاف گام برداریم.

وی توضیح داد: از نتایج این کمیته‌ها که به صورت تخصصی کار را دنبال می‌کنند، این است ‌که حتی اگر پرونده‌ای ختم به مصالحه نشود، قاضی می‌تواند به عنوان مبنایی تخصصی برای تصمیم‌گیری استفاده کند.

رئیس کل دادگستری همدان ادامه داد: این‌گونه موارد برای زمینه‌سازی درباره ایجاد دادگاه‌های تخصصی مثمر ثمر است، زیرا در رشته‌های مختلف، قاضی به تنهایی نمی‌تواند حکم دهد و باید صاحب‌نظران اظهارنظرهای تخصصی خود را در پرونده‌های قضایی مربوطه ارائه دهند تا با کمک آن ها ابهامات پرونده رفع شود.

در حال حاضر ۱۱۴ کمیته مصلحین در شهر همدان فعالیت دارند. این کمیته‌ها به عنوان یک از طرح‌های متبکرانه دستگاه قضایی همدان کمتر از یک سال است که در استان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در آن‌ها رفع اختلاف و ایجاد صلح در هر قشری با بهره‌مندی از معتمدان آن گروه محقق می‌شود.

کد خبر 597749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha