مجموع نظرات: ۳
سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

ارز دیجیتال داج کوین یا دوج کوین با نماد اختصاری (DOGE) ، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به حال بیش از ۷۵۰۰ درصد رشد کرد و حتی موفق شده طی یک هفته و در بازاری قرمز، بیش از ۴۰۰ درصد سود بسازد. با استناد به رتبه‌بندی سایت کوین‌‎مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، داج کوین یکی از ۱۰ ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال بوده است

image-20210427102823-1.jpeg

همین امر در کنار قیمت پایین و روند صعودی قیمت، باعث شده که افراد زیادی در رویای ثروتمند شدن به خرید دوج کوین روی بیاورند. اما بسیاری نیز با توجه به پیشینه و هدف پشت این ارز، هوادار پروپاقرص داج کوین شده‌اند. طی ماه‌های اخیر، قیمت داج کوین روند پرهیجانی را پشت سر گذاشت و به یکی از خبرسازترین‌های بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شد به طوری که حتی رکورد جستجوی بیت کوین را در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی شکاند.

دوج کوین چطور به وجود آمد؟

داج کوین، ارز دیجیتالی متن‌باز با بلاک چین همتابه‌همتا است که اواخر سال ۲۰۱۳ ایجاد شد. بلاک چین دوج کوین بر مبنای فورک یا همان انشعابی روی بلاک چین شبکه لایت کوین ایجاد شده و تا به حال، جامعه رمزنگاری بزرگی را شکل داده است. از سال ۲۰۱۴ کاربران توانایی استخراج همزمان (Merged Mining) این دو رمز ارز (داج کوین و لایت کوین) را داشته‌اند. نماد داج کوین که به عنوان یک ارز مهربان از آن یاد می‌شود، در ابتدا برای شوخی و سرگرمی از یک نژاد سگ به نام شیبا اینو (Shiba Inu) برگرفته شد. خالقان رمز ارز داج کوین، بیلی مارکوس (Billy markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer)، در ابتدا قصد داشتند یک جوک اینترنتی (Meme) محبوب و یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه ایجاد کنند. در واقع، دوج کوین برای هدف خاصی ساخته نشده بود؛ اما چند ماه پس از شروع به کار، تیم دوج کوین اعلام کرد که این ارز دیجیتال قصد دارد به پولی اینترنتی بدل شود که برای کمک به فعالان و تولیدکنندگان محتوای اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد. این رمز ارز از زمان موفقیتش، کمک‌های خیریه زیادی انجام داده است که همین موضوع کمک شایانی به افزایش طرفداران داج کوین کرد. ارز دیجیتال دوج کوین هواداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی از قبیل ردیت، توییتر و... دارد که این امر نشان‌دهنده جامعه‌ای پویا و دوستانه است که برای اهداف انسانی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند. بعضی از این هواداران بر این باورند که داج کوین بهتر از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بوده و می‌تواند به‌عنوان پول رایج شود.

ارز دیجیتال داج کوین چیست؟ ماجرای صعود ۷۵۰۰ درصدی

شوخی معروف با سگ شیبا اینو

استخراج داج کوین

برای این آلت کوین محدودیتی در تعداد واحدها مشخص نشده و استخراج داج کوین می‌تواند تا ابد انجام شود. فناوری زیربنایی دوج کوین از لایت‌کوین (Litecoin) ریشه گرفته و از استخراج داج کوین نیز بر مبنای الگوریتم رمزنگاری (Scrypt)  انجام می‌گیرد. داج کوین هم مانند بیت کوین بر مبنای الگوریتم اثبات کار (Proof Of Work) یا همان استخراج (Mining) بنا شده است. بنابراین می‌توان گفت که شبکه‌های بیت کوین، لایت کوین و دوج کوین، شباهت‌های زیادی به لحاظ ساختاری به یکدیگر دارند. عرضه نامحدود و در نتیجه پایین بودن قیمت داج کوین باعث شده که کارمزد تراکنش‌های این رمز ارز نسبت به سایرین معقول باشد که همین امر، افراد زیادی را متقاعد به خرید داج کوین می‌کند.

رکوردهای قیمت دوج کوین تحت تاثیر صحبت‌های ایلان ماسک

داج کوین طی ۲ سال اخیر نوسانات چشمگیری نداشته اما در حفظ موقعیت خود در بازار موفق بوده است. به تازگی، نام دوج کوین در اخبار زیادی برده شده و این ارز رفتار جریان‌سازی داشته است. این ارز دیجیتال با وجود اینکه پشتوانه فنی قدرتمندی ندارد؛ از حمایت به‌شدت بالایی در میان کاربران اینترنتی برخوردار است. به طوری که افراد مشهوری همچون ایلان ماسک (Elon Musk)، ثروتمندترین فرد جهان، پیش از این بارها حمایت خود از ارز دیجیتال داج کوین را ابراز کرده بود. در ماه‌های اخیر، ایلان ماسک بارها توانست با اشاره به داج کوین و ایجاد یک روند پر قدرت در شبکه‌های اجتماعی، قیمت داج کوین را بالا ببرد. مداخلات و تبلیغ‌های گسترده افراد قدرتمند درباره این این رمز ارز مهربان، دوج کوین را به یکی از ۱۰ ارز برتر بازار رمز ارزها تبدیل کرده است. با وجود اینکه تمامی این جنجال‌ها توانسته حجم بازار داج کوین را بالا ببرد؛ اما فعالان و طرفداران این ارز با این نوسان‌سازی‌ها موافق نیستند و بر این باورند که برخی افراد با وجود این دامپ و پامپ‌ها متضرر می‌شوند.

«به احتمال زیاد، ارزهای دیجیتال، ارزهای آینده جهان خواهند بود. اما اگر داج کوین گوی سبقت را از رقبای خود برباید و برنده این جدال باشد، بسیار جالب خواهد بود»

                                                                                                                                                                         ایلان ماسک

قیمت داج کوین

در حال حاضر بیش از ۱۲۹ میلیارد واحد داج کوین در گردش وجود دارد. همان طور که گفتیم، مقدار کوین‌های قابل عرضه داج کوین برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال نامحدود است. بنابراین قیمت داج کوین در مقایسه با سایر ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین و لایت کوین که عرضه آنها محدود است، احتمالاً رشد کمتری را تجربه خواهد کرد. در سال ۲۰۱۵ قیمت هر واحد دوج کوین حدود ۰٫۰۰۰۲ دلار بود و تنها ۳ سال بعد در ۲۰۱۸، این رقم به اوج خود یعنی ۰٫۰۱۷ دلار رسید و توانست به لیست ۲۰ رمز ارز برتر راه یابد.

ارز دیجیتال داج کوین چیست؟ ماجرای صعود ۷۵۰۰ درصدی

نمودار داج کوین

دوج کوین طی ۲ سال اخیر نوسانات چشمگیری نداشته اما در حفظ موقعیت خود در بازار موفق بوده است. اما نکته جالب این است که قیمت دوج کوین طی ماه‌های اخیر رشدی چهار رقمی را تجربه کرده و در حال حاضر در محدوده ۰.۴ دلار معامله می‌شود. شهرت و محبوبیت روزافزون این کوین باعث شده داج کوین بتواند به حجم معاملاتی بیش از ۲۱ میلیارد دلار دست یابد. بعد از تمامی این افت و خیزها، ارزش بازار داج کوین از ۴۴ میلیارد دلار فراتر رفته و هم‌اکنون در جایگاه ششم ارزهای دیجیتال قرار دارد. در صورتی که این روند ادامه یابد؛ می‌توان مسیر خوبی را برای قیمت داج کوین در آینده تصور کرد.

کیف پول داج کوین

برخلاف ارزهای دیجیتال برتری همچون اتریوم و بیت کوین، داج کوین به عنوان ششمین ارز برتر دنیا کیف پول‌های رسمی زیادی ندارد. از سوی دیگر، به دلیل اعمال تحریم علیه ایران و مشکلاتی که کاربران ایرانی در ساخت کیف پول در پلتفرم‌های خارجی با آن روبه‌رو هستند، نگهداری داج کوین در این پلتفرم‌ها با ریسک بالایی همراه است. اما با این حال چند کیف پول معتبر و آزمایش شده برای دوج کوین در دسترس کاربران قرار گرفته است که از میان آن‌ها می‌توان به کیف پول ارائه شده توسط سایت اکسکوینو اشاره کرد. با ثبت‌نام در این سامانه دانش‌بنیان، با خیال راحت کیف پول دوج کوین خود را بسازید و وارد دنیای رمز ارزها شوید.

کد خبر 597643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha