سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

رئال مادرید امشب در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، میزبان چلسی است، هر دو تیم بخشی از کودتای هفته گذشته علیه همین لیگ بودند.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیدار اول دور نیمه‌پایانی لیگ قهرمانان اروپا امشب میان رئال مادرید و چلسی برگزار می‌شود؛ دیداری که زیر سایه تردیدهای هواداران رئال درباره عملکرد داوری است. نه اینکه آنها از داور امشب خاطره بدی داشته باشند؛ ترس رئالی‌ها انتقام یوفا از این باشگاه در پی پروژه سوپرلیگ است که اتحادیه فوتبال اروپا کل آن را زیر سر فلورنتینو پرس می‌داند. یوفا قصد داشت همین فصل رئال را محروم کند اما فعلا دست نگه داشته و چفرین، رئیس این اتحادیه گفته ممکن است رئال، بارسا و یوونتوس برای فصل آینده از این رقابت‌ها کنار گذاشته شوند. بازی ساعت ۲۳:۳۰ امشب در ورزشگاه دی‌استفانوی مادرید برگزار می‌شود؛ ورزشگاه دوم رئال که یورگن کلوپ پیش از دیدار دور قبلی لیورپول با رئال در همین جام آن را به زمین تمرینی تشبیه کرد و بعدا مجبور به عذرخواهی و توجیه شد. رئال مادرید برای سی‌امین بار در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به میدان می‌رود که یک رکورد است؛ ۱۰‌بار بیشتر از بایرن‌مونیخ رده دومی.

زیدان و توخل

زیدان با وجود اینکه ۳ بار پیاپی این تورنمنت را به‌عنوان سرمربی فتح کرده و یک‌بار به‌عنوان کمک‌مربی و یک‌بار هم بازیکن و در دور حذفی تنها به یک تیم آن هم منچسترسیتی باخته است، آمار خوبی در رویارویی‌ها مقابل ۳ سرمربی تیم‌های دیگر حاضر در این مرحله ندارد و تاکنون مقابل توخل، پوچتینو و گواردیولا پیروز نشده است. او ۴ بار مقابل توخل قرار گرفته که ۳ تساوی و یک شکست را متحمل شده است. توماس توخل نخستین سرمربی تاریخ چلسی است که در ۱۰‌دیدار متوالی خارج از خانه خود در لیگ جزیره شکست نخورده است.

۲ خط دفاعی عالی

رئال و چلسی از تیم‌هایی که معمولا در هر مسابقه گل دریافت می‌کردند به دیوارهای غیرقابل نفوذی تبدیل شده‌اند. چلسی با توخل در ۲۰‌بازی ۱۵‌کلین‌شیت ثبت کرده و در رویارویی‌ها با پپ گواردیولا، کلوپ و سیمئونه در لیگ و حذفی و لیگ قهرمانان گلی دریافت نکرده است. چلسی اکنون با ۲۹ کلین‌شیت، بیشترین تعداد کلین‌شیت در ۵ لیگ معتبر اروپایی را دارد. چلسی زیرنظر توماس توخل در تمامی بازی‌هایی که کریستنسن را در ترکیب اولیه خود داشته، تنها یک گل که آن هم توسط زوج خط دفاعی‌اش، رودیگر به ثمر رسید را دریافت کرده است. این تیم در ۱۴ بازی آخرش تنها ۷‌گل دریافت کرده که ۵ تای آن در یک بازی و مقابل کریستال‌پالاس بوده و ۱۱ تا کلین‌شیت داشته است. اوضاع دفاعی رئال هم زیاد بد نیست. تیبو کورتوا که زمانی در همین چلسی بازی می‌کرد در ۴ مسابقه اخیر در تمام رقابت‌ها، ۴‌کلین‌شیت داشته، با میانگین ۸/۳ سیو در هر بازی. او در این فصل لالیگا ۷۵/۰ گل در هر بازی دریافت کرده است. کورتوا درون دروازه رئال ۳۹۰ دقیقه و بیش از ۴ بازی در لالیگا و لیگ قهرمانان است که گلی دریافت نکرده. او از ۲۰ شوت آخر به سمت دروازه‌اش تنها یک‌بار نتوانسته آنها را دفع کند. در عوض، رئال مادرید در ضعیف‌ترین فصل گلزنی خود در قرن بیست‌ویکم قرار دارد. این تیم تاکنون در ۴۵ مسابقه ۷۶ گل به ثمر رسانده است، با نرخ ۶۹/۱ در هر بازی، که ضعیف‌ترین نرخ از فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ است.

خطر محرومیت

میسن ماونت و بن چیلول، ۲ بازیکن چلسی در یک میهمانی غیرقانونی از لحاظ پروتکل‌های اجتماعی دیده شده‌اند و ممکن است مورد تنبیه و جریمه و محرومیت قرار بگیرند. البته محرومیت احتمالی به بازی امشب ربطی ندارد. ماونت ۲۲ ساله که به‌نوعی می‌توان گفت ماکت ضعیف‌شده فرانک لمپارد در چلسی و شبیه‌ترین بازیکن به اسطوره این باشگاه است، بین همه بازیکنان شاغل در ۵ لیگ بزرگ اروپایی در این فصل در رده چهارم از لحاظ خلق موقعیت گل برای همبازیان قرار دارد با ۷۷ موقعیت. برونو فرناندز از منچستر با ۸۹ موقعیت، توماس مولر از بایرن با ۸۴ و ممفیس از لیون با ۸۳ در رده‌های اول تا سوم قرار دارند و جک گریلیش از استون‌ویلا هم ۷۶ موقعیت گل در این فصل خلق کرده است.

غایبان و مصدوم‌ها

کواچیچ دوست داشت مقابل تیم سابقش به میدان برود اما هنوز کامل از بند آسیب‌دیدگی رها نشده است. چلسی مصدوم مهم دیگری ندارد. رئال مادرید هم که این فصل بیش از یک باشگاه، شبیه یک بیمارستان بوده و بالای ۵۰ مصدومیت را بازیکنان این تیم تجربه کرده‌اند، برای این مسابقه تنها ۳ مصدوم به نام سرخیو راموس، مندی و لوکاس واسکس دارد و والورده هم با وجود اینکه تست کووید او منفی شده، به‌دلیل اجبار به قرنطینه ۱۰‌روزه از لیست خط خورده است. دست زیدان به‌قدری باز است که حتی می‌تواند از ادن آزار هم در ترکیب استفاده کند و اصرار دارد که حتی برای دقایقی به او برای تأثیرگذاری مقابل تیم سابقش میدان بدهد. آزار پس از ثبت ۱۱ مصدومیت در کمتر از ۲ فصل بالاخره در دسترس است. او مقابل بتیس ۱۳ دقیقه بازی کرد. کروس هم به تمرینات برگشته، بازیکنی است که در لیست ۲ بازی قبلی رئال در لالیگا حضور نداشت. مودریچ که گفته می‌شد جلوی بتیس با درد بازی کرده، در ترکیب فیکس امشب قرار دارد.

حاشیه‌های داوری

دنی ماکلی، داور ۳۸ ساله هلندی قضاوت دیدار رفت رئال مادرید و چلسی را برعهده خواهد داشت. هسل استخسترا و یان دی‌فرایس از هلند نیز کمک داوران ماکلی خواهند بود. دنی ماکلی یک افسر پلیس است. این دومین قضاوت ماکلی برای رئال بعد از بازی برگشت با آتالانتا خواهد بود. دنی ماکلی ۲۹ بازی را در لیگ قهرمانان قضاوت کرده که تیم‌های میهمان ۱۴ برد و میزبانان ۱۱ برد و ۴ تساوی به‌دست آورده‌اند. کوین بلوم هلندی نیز داور VAR این مسابقه خواهد بود. نکته اینجاست که رئالی‌ها به تیم داوری اعتمادی ندارند چون مدعی‌اند یوفا قصد دارد از این باشگاه به‌خاطر سوپرجام انتقام بگیرد. آنها از پنالتی نادیده گرفته شده تیم‌شان مقابل بتیس و گل سالمی که به ختافه زدند و آفساید گرفته شد به‌عنوان مثال یاد می‌کنند که لالیگا انتقام‌گرفتن از مادرید را آغاز کرده و یوفا هم همین برنامه را دارد. خبرنگاران نزدیک به باشگاه اسپانیایی از ناداوری بازی پریشب اروپایی تیم قدرتمند بانوان بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن یاد می‌کنند و ترس را به بازی امشب تعمیم می‌دهند و ادعا می‌کنند یوفا دشمنی با ۳ باشگاه رئال، بارسا و یوونتوس را در دستور کار خود قرار داده است. پاری‌سن‌ژرمن که در کنار منچسترسیتی ۲ باشگاه متخلف اما محبوب یوفاست، در دیدار بانوان از اشتباهات داوری سود برد. حتی جوزپ پدررول، خبرنگار رئالی ادعا کرده: «با این یوفا، قهرمانی برای رئال، بارسا و یوونتوس در لیگ قهرمانان شدنی نیست.»

کد خبر 597609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha