چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

ساعت ۲۳:۳۰ امشب فینال سوپرجام اروپا در ورزشگاه ویندزور پارک در بلفاست ایرلند شمالی را از دست ندهید.

سوپرجام اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین، مصاف چلسی و ویارئال، چهل‌وششمین بازی سوپرجام اروپا در تاریخ فوتبال است. البته این بازی می‌توانست بین چلسی و منچستریونایتد برگزار شود یا داربی منچستر باشد اما چلسی و ویارئال با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا راهی این دیدار شدند.

ویارئال که نخستین جام اروپایی تاریخش را برده و هرگز رنگ سوپرجام اروپا را ندیده اما چلسی یک‌بار در سال۱۹۹۸ با پیروزی یک بر صفر مقابل رئال مادرید این جام را فتح کرده است. آبی‌ها در سال۲۰۱۲ در همین جام۴ بر یک به اتلتیکومادرید باختند. آنها همان سال لیگ قهرمانان را بردند و دوباره یک‌سال بعدش در سوپرجام شرکت کردند و این‌بار پس از تساوی ۲-۲ در وقت‌های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی مغلوب حریف شدند. همین سرنوشت در انتظار باشگاه لندنی در سال۲۰۱۹ بود؛ جایی که چلسی به‌عنوان قهرمان لیگ اروپا با لیورپول فاتح لیگ قهرمانان بازی کرد و مسابقه ۲-۲ شد اما چلسی در ضربات پنالتی جام را از دست داد. این پنجمین تلاش تیم لندنی برای این کاپ خواهد بود.

بارسلونا و میلان پرافتخارترین تیم‌های سوپرجام محسوب می‌شوند. بارسا ۵بار یعنی به‌اندازه تعداد جام‌هایش در لیگ قهرمانان فاتح سوپرجام شده و ۴بار هم در این مسابقه به حریفان باخته. میلان هم ۵قهرمانی و ۳‌شکست در سوپرجام دارد و رئال مادرید که پادشاه لیگ قهرمانان است و ۱۳بار این تورنمنت را فتح کرده، در سوپرجام تنها ۷بار شرکت کرده که ۳تای آن را هم باخته. دلیل تعداد کم حضور رئالی‌ها در سوپرجام این است که این جام از سال۱۹۷۲ آغاز شد و به قهرمانی‌های ابتدایی مادریدی‌ها در جام باشگاه‌های اروپا قد نداد.

چلسی و آبراموویچ مثل همیشه با خیالی آسوده ستاره می‌خرند و برخلاف اسپانیایی‌ها و ایتالیایی‌ها ترسی از هزینه‌کردن ندارند. شکار گران‌قیمت این فصل آنها بازیکن سابق خودشان است که قدرش را ندانستند. او را به اورتون قرض دادند و به منچستر فروختند و وقتی در اینترمیلان دیدند مهاجمی به نام لوکاکو که چهره‌اش آشناست می‌درخشد، او را با ۱۱۵میلیون یورو دوباره خریدند. البته لوکاکو به بازی امشب نمی‌رسد. او تازه تست‌های پزشکی را پشت‌سر گذاشته و هنوز نمی‌داند پیراهن شماره۹ آبراهام را می‌تواند بردارد یا خیر. چلسی ژول کنده را هم از سه‌ویا می‌خواهد و حاضر است برای خرید این مدافع، کورت زوما را هم قربانی کند. در ویارئال خبری از خرید نیست و همه‌چیز سوت‌وکور است. پائو تورس، تنها بازیکنی که این تیم می‌توانست با رقم خوبی او را بفروشد، در سراسر تابستان درگیر یورو و المپیک بود و وقت نکرد ترانسفر شود. رئال و چند باشگاه دیگر شرایط او را دنبال می‌کردند.

بازی امشب بین توماس توخل، سرمربی چلسی و همتایش، اونای امه‌ری که متخصص لیگ اروپاست و ۴بار این لیگ را برده، شاید رقابت جذابی باشد.

کد خبر 620203
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha