منچستربرای دومین بار لیگ اروپا را می‌برد یا این جام برای چهارمین بار به اونای امری می‌رسد؟

جام یوفا

به گزارش همشهری‌آنلاین، خبر بد اینکه لیگ‌های فوتبال باشگاهی در اروپا به پایان رسید و خبر خوب؛ هنوز ۲ فینال اروپایی در پیش است که یکی امشب بین منچستریونایتد و ویارئال برگزار می‌شود که فینال لیگ اروپاست و دومی فینال لیگ قهرمانان شنبه‌شب بین چلسی و منچسترسیتی. البته تابستان امسال از بی‌فوتبالی رنج نخواهیم برد به شرط آنکه راه‌به‌راه برق نرود و بتوانیم رقابت‌های یورو ۱+۲۰۲۰ و کوپا آمریکا و المپیک را ببینیم. البته آن هم به شرطی که پس از کناره‌گیری کلمبیا از میزبانی کوپا آمریکا به‌دلیل شرایط کرونایی، آرژانتین هم از میزبانی کنار نکشد چون اخیرا درخواست تعویق ۴ ماهه این مسابقات را ارائه داده است. المپیک هم هر لحظه ممکن است یک سال دیگر به تعویق بیفتد. حالا برگردیم به فینال امشب لیگ اروپا که جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

ویارئال که نه ولی اونای امری متخصص لیگ اروپاست. سرمربی اسپانیایی پیش از این ۳ بار سویا را قهرمان این رقابت‌ها کرده و یک‌بار با آرسنال به فینال رفته و الان هم که با ویارئال. با والنسیا هم تا نیمه‌نهایی پیش رفته بود. لیگ اروپا تورنمنت محبوب منچستر پس از فرگوسن است و تنها جایی که آنها در دوران پسافرگوسن به قهرمانی رسیده‌اند. فصل قبل هم آنها در نیمه‌نهایی به‌دست سویا که پرافتخارترین تیم این تورنمنت است از راهیابی به فینال بازماندند. منچستر یک‌بار لیگ اروپا، ۲ بار جام باشگاه‌های اروپا، یک لیگ قهرمانان، یک سوپرجام و یک جام برندگان جام در ویترین افتخارات اروپایی خود دارد و سهم ویارئال از افتخارات قاره‌ای هیچ است.

سولسشائر در هفته آخر لیگ و بازی با ولوز به بازیکنان جوان و ذخیره خود بازی داد و آلانگا بهترین بازیکن زمین شد. برخلاف کلیشه‌های مرسوم درباره کشف پدیده‌ها در آکادمی باشگاه‌هایی مثل آرسنال، بارسلونا، رئال مادرید و لیون، این منچستریونایتد است که تکیه زیادی به محصولات آکادمی خود دارد. بدنیست بدانید ۵۰ درصد از بازیکنان منچستریونایتد از سال ۱۹۳۹ به بعد از آکادمی خود باشگاه بوده‌اند.

هری مگوایر به‌دلیل آسیب‌دیدگی قوزک پا در این بازی هم غایب است و خط دفاعی یونایتد به پاشنه آشیل این تیم تبدیل خواهد شد؛ جایی که احتمالا توانزبه یا اریک بایی پراشتباه در کنار لیندلوف که مدافع متوسطی است قرار می‌گیرند. مگوایر حتی ممکن است به یورو هم نرسد. او ۴ بازی آخر تیمش را هم از دست داده بود.

فینال با حضور تعداد محدودی تماشاگر در گدانسک لهستان برگزار می‌شود و با یک تماشاگر ویژه به نام سر الکس فرگوسن کبیر. قرار است یک‌چهارم ظرفیت ورزشگاه گدانسک با تماشاگر پر شود که می‌شود ۹۵۰۰ نفر و هر تیم ۲ هزار تماشاگر برای این دیدار سهمیه دارد.

پائو تورس، مدافع ملی‌پوش اسپانیایی ویارئال سخت مورد توجه منچستر است. از میان او، واران و ژول کونده یکی برای بازی در کنار مگوایر برای فصل آینده خریداری می‌شود.

ویارئال برای رسیدن به این مرحله در دور حذفی تیم‌های سالزبورگ، دینامو کی‌یف، دینامو زاگرب و آرسنال را حذف کرد ولی مسیر منچستر سخت‌تر بود. تیم انگلیسی ۲ تیم ایتالیایی رم و میلان را برد و ۲ تیم اسپانیایی سوسیداد و گرانادا را حذف کرد. تازه؛ منچستر از لیگ قهرمانان و با سوم شدن در گروه مرگ با حضور پاری‌سن‌ژرمن و لایپزیش به این رقابت‌ها تبعید شده و قطعا راه سخت‌تری داشته است.

هر ۴ رویارویی پیشین ۲ تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده، ۲ تقابل در لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۵ و ۲ رویارویی بعدی در همین چارچوب در سال ۲۰۰۸.

ترکیب احتمالی ویارئال: رویی (آسنخو)، فویث، آلبیول، پائو تورس، پدراسا، پارخو، پینو، کاپو، تریگورس، باکا و جرارد مورتو

ترکیب احتمالی منچستر: دخه‌آ، لیندلوف، بایی، ون‌بیساکا، لوک شو، مک‌تامینای، فرد، رشفورد، برونو فرناندز، پوگبا و کاوانی

کد خبر 603544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha