مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
۰ نفر

فضاپیمای «کرو دراگون» یا «دراگون سرنشین‌دار» روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را با چهار فضانورد ترک خواهد کرد تا به زمین بازگردد.

فضانوردان كرو 1

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از نیوز، این بازگشت به معنای پایان ماموریت فضانوردان «کرو-۱» اولین ماموریت خدمه سفینه «دراگون سرنشین‌دار»ة است و ناسا خروج از ایستگاه فضایی و فرود فضانوردان را در اقیانوس در سواحل فلوریدا پخش خواهد کرد.

چهار فضانوردی که به زمین بازمی گردند، مایکل هاپکینز، ویکتور گلاور، شانون واکر و سوئیچی نوگوچی از آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن هستند.

این چهار نفر پس از یک پرواز آزمایشی موفق در نوامبر سال گذشته، برای اولین ماموریت عملیاتی خود در  سفینه «کرو دراگون» بودند و از آن زمان در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی می‌کنند و در پروژه‌هایی مانند به‌روزرسانی سیستم برق ایستگاه شرکت کردند. این ماموریت شامل چندین راهپیمایی فضایی و آماده‌سازی ایستگاه برای آرایه‌های خورشیدی جدید بود که در اواخر امسال نصب می‌شوند. اعضای خدمه روی بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی علمی ازجمله برخی پروژه‌های سرگرم‌کننده مانند رشد تربچه در فضا و یافتن روشی‌هایی برای تغذیه فضانوردان آینده با میوه‌ها و سبزی‌های تازه فعالیت کردند.

فیلم| بازگشت فضانوردان به زمین: سفینه دراگون از ایستگاه فضایی جدا شد

ایستگاه فضایی بین‌المللی با رفت‌وآمدهای اخیر به طور غیرمعمولی شلوغ بوده است. تعداد خدمه بین سه تا ۶ نفر معمول است، اما اوایل این ماه این تعداد به ۱۰ نفر رسید و قبل از عزیمت فضانوردان ماموریت «کرو-۱» به ایستگاه در مجموع ۱۱ فضانورد در آنجا حضور داشتند.

کد خبر 597388
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha