دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

سایت UNWTO (سازمان بین‌المللی توریسم) در گزارش سال 2006 خود اعداد و شاخص‌هایی را از سفر و گردشگری منتشر کرده است که مؤسسه گابین آسیا با ترجمه آن امکان مقایسه‌ای تخمینی برای وضع سفر در ایران و شرایط ما در جهان را فراهم آورده است.

در این گزارش دلایل پیشرفت 5 قاره و کشورهای آن به تفکیک آمده است. در این گزارش دلایل منطقه‌ای رشد نرخ گردشگر در آمریکا، کنترل خسارت‌های ناشی از طوفان‌های موسمی در فصول سال عنوان شده است که بر نرخ رشد این منطقه تاثیر داشته است.

در سال 2006 نرخ رشد گردشگری در آمریکای شمالی +5 بوده است و در دریای کارائیب این عدد +4 ثبت شده است. در واقع حوزه دریای کارائیب کمترین میزان نرخ رشد را داشته است.

در این میان نواحی مهم ایالات متحده آمریکا عدد +7 را به‌عنوان نرخ رشد گردشگری خود به ثبت رسانده‌اند و مکزیک +6. جالب اینجاست که کوبا رقم +12 را برای نرخ رشد خود در این جهش که از مقایسه وضعیت گردشگری سال 2005 و 2006 میلادی به دست آمده به ثبت رسانده است. این در حالی است که در همین دوره زمانی این کشورها بیشترین خسارات را به‌دلیل وقوع طوفان‌های سهمگین متحمل شده بودند.

همین گزارش در مورد آسیا و اقیانوسیه تاکید دارد که در سال 2005 جزو مناطقی بوده‌اند که رشد چشمگیری داشته‌اند اما این رشد بیشتر متوجه بخش شمالی آسیا که نرخ رشد 10 را برای خود به ثبت رسانده و اقیانوسیه با عدد 4،  بوده است.

کد خبر 59719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز