ششمین محموله واکسن اسپوتنیک‌وی از سوی صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه به سفارت ایران در مسکو تحویل شد و فردا پنجشنبه به تهران ارسال می‌شود.

واكسن كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه این محموله فردا از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به ایران ارسال می‌شود،  اعلام کرد:  با احتساب این تعداد واکسن تاکنون ۶۲۰ هزار دوز به ایران تحویل داده شده است. وی در باره اتمام ارسال دوزهای باقی‌مانده قرارداد فعلی برای دو میلیون دوز، طرف روس متعهد شد به‌زودی بقیه را هر چه سریع‌تر تحویل دهد.  

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که به‌دنبال مذاکرات فشرده با صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه و با حمایت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل ۳۰ میلیون نفر امضا و نهایی شده است.

وی گفت: بر اساس این قرارداد از خرداد تا آذر ماه سال جاری این ۶۰ میلیون دوز به طریقی که در قرارداد مشخص شده به ایران ارسال خواهد شد. تاکنون دو شرکت ایرانی با طرف روس برای تولید مشترک واکسن در داخل کشور قرارداد منعقد شده و برای  یکی از این شرکت‌ها سلول‌های تولید واکسن در اختیار آنها قرار داده شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: برای دومین شرکت نیز از سوی روسیه سلول‌های کشت و تولید واکسن به‌زودی ارسال می شود و کار تولید واکسن را آغاز  خواهند کرد. سومین شرکت ایرانی هم به طرف روس معرفی شده اما تاکنون روسیه درباره این شرکت نظر نداده است.

کد خبر 596588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha