مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین می‌گویند که فقط ۱۰۰ تخت خالی دیگر برای بستری بیماران کرونایی در استان باقی مانده است.

تخت

به گزارش همشهری آنلاین، تعداد بستری‌های کرونایی استان در شبانه‌روز گذشته به ۱۹۲ نفر رسید که در هیچ‌کدام از ۳ موج قبلی این‌گونه سابقه نداشته است.
دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با اعلام این خبر گفت: با این وضعیت فقط ۱۰۰ تخت خالی دیگر در بیمارستان‌های قزوین داریم. طبق آمار، تعداد بیماران بستری کرونایی در قزوین طی دو هفته اخیر به بیش از هزار نفر رسید و این در شرایطی است که هفته گذشته بیمارستان صحرایی ارتش با ظرفیت ۶۰ تخت افتتاح شد تا بیماران رو به بهبود کرونا در آن بستری شوند.
قزوین با دارا بودن ۱۴ مرکز درمانی دولتی، خصوصی و تأمین اجتماعی فعال، ۱۲۰۰ تخت در مراکز درمانی دارد و با کمبود ۱۸۰۰ تخت روبه‌رو است.
در همین زمینه، فاطمه محمدبیگی، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده قزوین، به همشهری آنلاین گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به این بیماری، تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان، به نسبت سرانه جمعیتی آن، پایین‌تر از میانگین کشوری است. ضمن اینکه به تجهیز زیرساخت‌های درمانی ازجمله راه‌اندازی مگا آی‌سی‌یو در مرکز آموزشی درمانی بوعلی‌سینای قزوین نیاز است. 
به گفته‌ محمدبیگی، فرسوده بودن ساختمان بیمارستان‌های دولتی قزوین از کمبودهای بخش بهداشت و درمان است. بنابراین، نیاز است نوسازی و نیز ساخت بیمارستان‌های جدید در استان در اولویت وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.  
در این زمینه، منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونا قزوین، اعلام کرده که با توجه به روند افزایشی بیماران بدحال کرونا نیاز به کپسول اکسیژن برای شارژ دستگاه‌های کمک‌تنفسی ازجمله ونتیلاتور بیشتر شده است.
بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی قزوین، هفته گذشته وزارت بهداشت و درمان ۳ دستگاه ونتیلاتور ثابت و پرتال برای تجهیز بیمارستان‌های قزوین ارسال کرده است.
گفتنی است تاکنون ۸ هزار و ۲۰۰ واکسن کرونا در قزوین تزریق شده و بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ واکسن جدید هم دریافت شده که آنها نیز بر مبنای اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان در استان تزریق خواهند شد.

کد خبر 596571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha