مخالفت وزارت خزانه‌داری آمریکا با رسمیت بخشی به رمزارزها مانع رشد طلای دیجیتال نشده و شرکت‌های رمزنگاری در کنار اهالی وال استریت مشغول تثبیت جایگاه این پول‌های جدید هستند، روندی که آینده اقتصاد جهان را متاثر خواهد کرد.

کوین بیس

به گزارش همشهری آنلاین، روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده تغییراتی را در سیستم مالی این کشور به همراه داشت؛ نیویورک تایمز در فهرستی به این موارد اشاره کرد و نوشت باید اقدامات حوزه ارزرمزها با شفافیت صورت گیرد و هدف وزارت خزانه‌داری را جلوگیری از پولشویی عنوان کرد. 

ارزهای رمزپایه هنوز اکثراً به عنوان دارایی‌های سوداگرانه نگهداری می‌شوند اما برخی کارشناسان معتقدند که بیت کوین و فناوری‌های مرتبط با بلاکچین به بخش‌های اساسی سیستم مالی تبدیل خواهند شد. موفقیت اولیه کوین‌بیس بسیار بیشتر از اوراق بهادار رایج در بورس بود و این خود گواه مسیر رو به رشد سیستم ارزهای دیجیتال است.

شرکت‌های رمزنگاری اغلب به توانایی خود در ایجاد اخلال در وضعیت موجود افتخار می‌کنند. اما واشنگتن دیدگاهی متفاوت دارد. یکی از نگرانی‌های خزانه‌داری تسهیل جرم با کمک رمزارزهاست و همین را به مانعی برای مشروعیت بخشی به این سیستم دانسته است.

این در حالیست که چین، رقیب بزرگ اقتصادی آمریکا، پیش از این برای ایجاد یوآن دیجیتال و بانک مربوط به آن اقدام کرده و به اولین کشوری تبدیل شده که ارز مجازی خود را راه انداخته است. طرفداران رمزنگاری نگرانند که چالاک بودن چین در این فضا، دلار، امنیت ملی و برتری آمریکایی را تهدید کند.

از زمانی که بیت کوین، سه سال پیش، کار خود را آغاز کرد، در وال استریت بسیار رواج پیدا کرده‌اند اما موضع اکثر بانک‌ها و نیز دولت ایالات متحده این است که با وجود ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین که در حال رشدند، حداقل به این زودی ها انتظاری برای جایگزینی دلار وجود ندارد.

ریچارد نیل، نماینده کنگره، گفت: "وزارت خزانه داری ایالات متحده به طور کلی معتقد است تا زمان حفظ قدرت دلار و بر اساس واکنشهای سایر کشورها، دلار همچنان ارز بین‌المللی جهان باقی خواهد ماند."

با این حال، و بر اساس گزارش wwlp، بیت‌کوین امیدوار است که زودی بتواند در کنار دلار آمریکا در فضای اقتصادی جهان حضور داشته باشد. این اتفاقی است که حتی با وجود عدم تمایل برخی دولت‌ها خواهد افتاد.

اما از دیگر سو بیت کوین به عنوان یک کالای ذخیره‌ای در مقابل سرمایه‌گذاری، ممکن است مالیات بیشتری را متحمل شود و همچنین پشتوانه ارزهای دیجیتال قابل مناقشه است و سیستم تنظیم‌کننده بازار یا پاسخگویی ندارد و خریدار آن به حال خود رها می‌شود.

این صنعت، در تاریخ مختصر خود، بسیاری از موانع را پشت سر گذاشته و تردیدکنندگان خود را متقاعد خواهد کرد. اکنون چالش اصلی این است که تمام افراد کلیدی به سرعت پیشرفت این فناوری برسند. باید به خاطر داشت که با وجود برخی رقابت‌ها و اختلاف نظرها قایق در مسیر خود حرکت دارد.

کد خبر 596104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha