مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گچساران گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت‌شده خامی در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد در بامداد دوشنبه ۳۰ فروردین پس از دو شبانه‌روز تلاش بی‌وقفه مهار شد.

آتش‌سوزی

ولی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، افزود: این آتش‌سوزی که از بعدازظهر روز جمعه ۲۷ فروردین آغاز شده بود با تلاش تیم‌هایی از محیط‌زیست، منابع طبیعی و تشکل‌های مردم‌نهاد مناطق دیل، مارین و اسپر بامداد دوشنبه به طور کامل مهار شد.

وی ادامه داد: پس از مهار کامل آتش‌سوزی و تخلیه نیروهای اطفای حریق، یک تیم از اداره حفاظت محیط‌زیست برای پایش منطقه در محل آتش‌سوزی مستقر شده و این پایش تا بعدازظهر فردا نیز ادامه خواهد داشت، تا در صورت فوران دوباره آتش آن را مهار کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گچساران با بیان این‌که در این آتش‌سوزی حدود ۲ هکتار از منطقه حفاظت‌شده خامی طعمه آتش شد، گفت: به دلیل سر بودن هوا و سرسبز بودن بافت گیاهی منطقه سرعت پیشروی آتش کم‌تر از فصول خشک بوده و همچنین حضور به موقع نیروهای مردمی و محیط‌زیست باعث مهار آتش‌سوزی و جلوگیری از گسترش بیشتر آتش شد.

وی ادامه داد: درختان زالزالک و بلوط واقع در ارتفاعات نزدیک به روستای مارین بیشترین نوع از بافت گیاهی منطقه حفاظت شده خامی بودند که در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد.  

رمضانی در پایان افزود: در سال جدید این نخستین آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده خامی بوده که رخ داده است، علت آتش‌سوزی پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

منطقه حفاظت‌شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری ازجمله پلنگ، کَل، بز و کبک است و پوشش غالب آن را بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک تشکیل می‌دهد.  

کد خبر 596003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha