فرماندار کردکوی در غرب گلستان از مهار کامل آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده جهان‌نمای این شهرستان خبر داد و گفت: برای اطمینان خاطر از شعله‌ور نشدن دوباره آتش ماموران محیط زیست در منطقه حضور دارند.

آتش سوزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم قدمنان اظهار داشت: این آتش‌سوزی شامگاه چهارشنبه در منطقه مغذی جهان نما به وقوع پیوست و حدود ۲ هکتار از مناطق مرتعی و نیمه مشچر منطقه طعمه حریق شد. در این حادثه تعدادی درختچه ممرز و زرشک و همچنین بخشی از اراضی مرتعی منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما آسیب دید. بر اساس بررسی‌ها، آتش به سبب سهل‌انگاری گروهی از حفاران غیرمجاز آثار باستانی زبانه کشید و پیگیری‌ها برای شناسایی آنها ادامه دارد.

جهان‌نما از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت‌شده زیر پوشش مدیریتی حفاظت محیط زیست است و در ردیف مناطق چهارگانه این سازمان قرار دارد. منطقه حفاظت‌شده جهان نما با وسعتی بیش از ۳۰ هزار هکتار در حوزه گرگان و کردکوی واقع شده و حدود ۲۰ هزار هکتار آن در حوزه استحفاظی شهرستان کردکوی در غرب گلستان قرار دارد. این منطقه به دلیل شرایط خاص دارای حیات وحش غنی شامل گونه‌های کمیاب و در معرض خطر و برخی گونه‌های مهم آن خرس قهوه‌ای، روباه، شوکا، خوک وحشی، گربه جنگلی. سیاهگوش و پلنگ است.

کد خبر 553821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha