جفری ساکس، اقتصاددان آمریکایی در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال به تحلیل درآمدها و منابع کشور سوریه پرداخته و مدعی شده این منابع برای تامین زندگی دست‌کم ۸۰ میلیون نفر کافی است.

يك ميدان نفتي در سوريه

به گزارش همشهری آنلاین، جفری ساکس Jeffrey Sachs اقتصاددان و استاد دانشگاه کلمبیا مقاله‌ای در وال استریت ژورنال نوشت و در آن توضیح داد که ثروت ملی سوریه می‌تواند شهروندان سوری را از نظر رفاه و امکانات به شهروندان اروپایی نزدیک کند. در بخشی از این مقاله آمده است: این امکان وجود دارد که ۸۰ میلیون نفر در سوریه با درآمد سرانه معادل درآمد سرانه در هلند و بلژیک زندگی کنند.

میدان نفتی کونیکو در دیرالزور می‌تواند نیاز ۲۰ میلیون نفر به گاز را برطرف کند. میدان نفتی الشاعر در حمص علاوه بر تامین تمام نیاز سوریه، می‌تواند دست دولت سوریه را هم برای صادر کردن مقادیر زیادی از آن باز بگذارد. میدان گازی الجبسه در الحسکه به دلیل جریان زیاد گاز در آن، توانایی تولید برق از توربین‌های گازی موجود در آن را دارد. میدان گازی رمیلان در الحسکه می‌تواند سوریه را به دلیل داشتن مقادیر زیادی گاز مایع، به قطر دوم تبدیل کند.

به نوشته اقتصاددان آمریکایی، میدان نفتی العمر در دیرالزور یکی از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین میادین نفتی خاورمیانه است. در التنک دیرالزور نفت مانند آبشار فرومی‌ریزد. تصور کنید یک آبشار تا ارتفاع ۱۲ متر از سطح زمین در یک بیابان واقع شده است.

میدان نفتی کبیبة در الحسکه به گونه‌ای است که کارکنان پالایشگاه نمی‌توانند فشار پمپ موجود در آن را از ترس حوادث یا سیل در منطقه بیش از ۵۰ درصد باز کنند. میدان نفتی التیم در دیرالزور می‌تواند هر شهروند سوری را به یک شهروند اروپایی تبدیل کند.

کد خبر 595877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha