رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی به کمتر از ۶۰ درصد رسیده و این در شرایطی است که در دو ماه پیش رو ۴ انتخابات برگزار خواهد شد. بنابراین تشکیل کمیته بحران برای چگونگی شرکت رای دهندگان در انتخابات با حداکثر رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران حاضر شد و با هشدار در باره موج چهارم کرونا و تشدید وخامت حال مردم شهرها به ویژه در پایتخت گفت: در بررسی هایی که در کمیته تخصصی بحث کرونا در شورای شهر  صورت گرفته مشخص شده که رعایت پروتکل های بهداشتی در حال حاضر به کمتر از ۶۰ درصد رسیده است. البته در برخی گزارش ها عدد کمتر از ۵۰ درصد ذکر شده است، اما من با جرات می گویم که رعایت پروتکل ها بیشتر از ۶۰ درصد نیست و این امر سبب شده پیک چهارم کرونا به صورت فوری کنترل نشود و این در شرایط پاندمی خطرناک است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این در شرایطی است که ما به زودی انتخابات ریاست جمهوری و شورا ها و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش خواهیم داشت و لذا حضور جمعیت فراوان برای دادن رای که هنوز نمی دانیم اخذ آرا به چه شکل می خواهد انجام شود، نگرانی ها را در تهران افزایش داده است. بر همین اساس لزوم تشکیل کمیته بحران برای دو ماه پیش رو در تهران با توجه به برگزاری ۴ انتخابات ضروری است.

محدودیت ها باید بیشتر شود

هاشمی همچنین در خصوص اجرای قرنطینه در تهران گفت: همانطور که می دانید اجرای قرنطینه کامل امکان پذیر نیست چرا که برخی مشاغل خدماتی باید به طور شبانه روز فعالیت داشته باشند اما آنچه که واضح است میزان محدودیت ها و اعمال نظارت و کنترل باید بیش از آنچه باشد که در حاضر صورت می گیرد.

تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی ضروری است

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه افزود: با توجه به اینکه اگر بخواهیم واکسیناسیون را در سطح گسترده انجام دهیم به ۲۰۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم و زمانی بیش از یکسال هم برای این مهم نیاز است. لذا تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و تجهیز آن برای آنکه افراد مدت زمان کمتری در وسایل حمل و نمقل عمومی باشند، ضروری و اجتناب ناپذیر است. می دانید که بر اساس گزارش اتحادیه جهانی حمل و نقل اگر مدت زمان حضور مسافران در وسایل حمل و نقل عمومی بیش از ۱۵ یا ۲۰ دقیقه نباشد آن هم در حالتی که ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت پر باشد خطر کمتر است و لذا باید با تجهیز و تقویت ناوگان مدت حضور افراد را در وسایل حمل و نقل عمومی و نیز ازدحام افراد را کاهش دهیم.

کد خبر 595841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha