رئیس شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از برنامه ریزی برای افزایش 15 درصدی تعداد صندوق های اخذ رای گفت که نگران تبدیل شدن ستادهای انتخاباتی به کانون های گسترش کرونا است.

هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شرایط کرونایی در کشور به سرعت رو به وخامت است و شرایط بستری‌ها نسبت به پیک سال گذشته افزایش بیشتری داشته است. به نظر می‌رسد که اردیبهشت ماه شاهد حفظ وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود و در این شرایط هم قصد داریم و برنامه ریزی کرده ایم چهار انتخابات را همزمان اجرا کنیم که می‌تواند پیک چهارم را به پیک پنجم تبدیل کند ظرف دو ماه آینده و باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای زمان و نحوه تبلیغات و هنگام برگزاری رای‌گیری در کشور به ویژه کلانشهرها و مراکز پرجمعیت انجام شود.  

وی افزود: تا جایی که من پیگیری کردم دو مشکل در این زمینه وجود دارد. یکی از مشکلات تعداد صندوق‌ها است و ظاهرا تنها قصد افزایش ۱۵ درصدی صندوق‌ها را دارند و باید بتوانیم حداقل در تهران صندوق‌ها را حداقل به دو برابر افزایش دهیم البته نیاز به نیرو و فعالیت جدی دارد.  

وی ادامه داد: وقتی می‌خواهیم این چهار انتخابات را برگزار کنیم و با توجه به تعداد کاندیداها به ویژه کاندیدهای شوراها اگر تنها دو جلسه انتخاباتی در یک هفته برگزار کنند، شاهد برگزاری ده هزار جلسه خواهیم بود و بیشتر هم هست که به کانون ویژه کرونا تبدیل و باید تمهیدات ویژه‌تری برای این مساله در نظر گرفته شود.  

هاشمی تاکید کرد: باید از تجربه موفق انتخابات الکترونیکی شورایاران در برگزاری انتخابات پیش رو استفاده شود.

کد خبر 596248
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha