رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بحرانی شدن وضعیت کرونا و تغییر رنگ از قرمز به سیاه در تاکستان و قزوین خبر داد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر پیمان نامدار با اشاره به وضعیت بحرانی در این دو شهرستان‌ گفت: با توجه به آمار بسیار زیاد ابتلا، وضعیت رنگ کرونا در تاکستان و قزوین از قرمز به سیاه تغییر کرده است. به همین دلیل، محدودیت‌های کرونایی شامل همه اصناف آنها به‌جز فروشگاه‌های مواد غذایی ضروری و داروخانه‌ها می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین بیان کرد: طی شبانه‌روز گذشته، از ۲ هزار و ۸۶ نفر در استان قزوین تست کرونا گرفته شد که نتیجه تست ۸۵۷ نفر مثبت شد و ۵۵ نفر آنها بستری و ۸۰۲ نفر آنها در قالب بیماران سرپایی مشمول طرح مراقبت در منزل شدند.
وی از وخیم‌ شدن وضعیت بیماری کرونا در استان خبر داد و افزود: متأسفانه آمار مبتلایان روزانه به کرونا در استان از عدد هزار عبور کرده و شاهد منفجر شدن بمب کرونایی در استان قزوین هستیم. در ضمن، میزان بستری‌ها و موارد فوتی هم بالاترین رکوردهای ۱۴ ماه اخیر را به ثبت رسانده‌اند.
نامدار ادامه داد: با توجه به وضعیت سیاه کرونایی، هیچ جلسه یا نشست اداری در استان قزوین نباید بیشتر از ۹۰ دقیقه زمان ببرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان با تأکید بر اعلام وضعیت فوق‌العاده کرونایی طی ۱۰ روز آینده در قزوین اظهار کرد: در این ۱۰ روز همه جلسات اداری باید در فضای باز برگزار شوند. حتی برپایی جلسه در مکان بزرگی که تهویه مطبوع مناسب داشته باشد، ممنوع است و برخورد قضایی دادستانی عمومی استان را به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: سرعت انتقال و شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته سویه انگلیسی ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از کرونای چینی است و به همین دلیل هر گونه برگزاری مراسم در اماکن و مجالس سربسته بسیار خطرناک و بازی با جان افرادی است که در آن مکان حضور دارند.

کد خبر 595607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha