مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین اعلام کرد امروز پنجشنبه نهم مرداد تست کرونای ۱۱۳ نفر مثبت اعلام شد و با بستری شدن ۴۰ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، در حال حاضر ۲۷۵ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

تست کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، پیمان نامدار در ستاد مبارزه با کرونای استان قزوین که پنجشنبه ۹ مرداد در دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدند که در حال حاضر با این تعداد ۲۷۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

از ۲۷۵ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان ۱۷۹ بیمار در بیمارستان بوعلی بستری هستند و این در حالی است که این بیمارستان ظرفیت ۱۷۵ بیمار را دارد و از سه روز گذشته ظرفیت بیمارستان بوعلی قزوین تکمیل‌شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین خاطرنشان کرد: از تعداد بیماران کرونایی استان ۵۷ نفر در بخش icu بستری و ۱۵ بیمار کرونایی استان نیز در انتظار ورود به بخش icu هستند که رکورد بستری بیماران کرونایی در این بخش زده‌شده است؛ همچنین ۳۰ بیمار کرونایی به ونتیلاتور وصل هستند.

تا به امروز تست کرونای ۱۷۴۴ نفر در استان مثبت شده است و تعداد فوتی‌های قطعی کرونا تا به امروز در استان به ۴۰۲ نفر رسیده است، مطمئناً بیماران دیگری با علائم مشکوک و سی تی مثبت ریه فوت‌شده‌اند که در این آمار لحاظ نشده‌اند؛ بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تنها افرادی که آزمایش تست آن‌ها قطعی می‌شود جزو آمار کرونایی لحاظ می‌شوند.

ناظران سازمان بهداشت جهانی از آزمایشگاه‌های بیمارستان بوعلی، ولایت و آزمایشگاه مرجع استان بازدید داشتند و اعلام کردند این آزمایشگاه‌ها جزو آزمایشگاه‌های استاندارد ایران هستند.

ناقلان موجب گستردگی کرونا شدند

بیشتر از تغییر رفتار ویروس تعداد موارد ناقلان موجب گستردگی شیوع شده است، امروز پنجشنبه نهم مرداد تست ۱۱۳ نفر مثبت اعلام‌شده است و رشد پذیرش را در مراکز درمانی شاهد هستیم و روزانه ۵۰ تا ۶۰ بیمار پذیرش می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اعلام کرد: در ۱۶ اردیبهشت تنها ۶ بیمار کرونایی داشتیم ولی اکنون منحنی صعودی است و به‌تناسب آن میزان پذیرش هم افزایش دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین در خصوص هرم سنی فوتی‌های ناشی از کرونا گفت: اغلب افراد فوت‌شده در اثر کرونا بیش از ۶۰ سال سن داشته‌اند اما در حال حاضر فوتی‌های ناشی از کرونا در سنین پایین و در محدوده ۴۰ تا ۵۰ سال به‌شدت در حال افزایش است و رشد معناداری دارد.

افزایش بیماران مصوب شده است بیمارستان‌های خصوصی و تأمین اجتماعی نیز نسبت به پذیرش بیماران کرونایی اقدام کنند بر این اساس ۲۰ درصد بیمارستان‌های خصوصی و ۳۰ درصد بیمارستان‌های تأمین اجتماعی باید به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند.

بر کاهش اجتماعات تأکیدداریم

وی عنوان کرد: مجدداً بر کاهش اجتماعات تأکیدداریم و بایستی کمیته نظارت بر پروتکل‌ها شکل گیرد و سرعت نظارت بیشتر داشته باشد. همیاران سلامت نیز به کمک هلال‌احمر و سمن‌ها شکل خواهد گرفت تا نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

نامدار با اعلام برپایی بیمارستان صحرایی در شهر تاکستان خواستار شد: از دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهیم مهمانسراهای خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا از آن‌ها به‌عنوان نقاهتگاه استفاده کنیم.

کد خبر 535850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهری IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    8 1
    باسلام بنده خودم ساکن قزوین منطقه کوهین هستم طرف ماهم عروسی برگوزار میشه هم عزاداری برای اموات اونم بدون رعایت فاصله اجتماعی همین سمت محل ما تالار فلامینگوازچهارشنبه پنچ شنبه وجمعه به طور مداوم مراسم هست نمی دونم چرا اجازه این جوری کارهارو میدن که جان مردم به خطربی افت الان طوری کرونا عادی شد که هم مثل یی انفلونزا بهش نگاه می کنن واین خیلی خطرناک مسولین مربوط رسیدگی نکن باعث فاجعه میشه