مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

با گسترش شهرنشینی و آلودگی هوا به‌همراه عوامل دیگری مثل سردی یا گرمی هوا، تمایل افراد به پیاده‌روی یا دویدن در پارک‌ها و خیابان‌ها کم شده و خیل کثیری از آن‌ها به استفاده از تردمیل در منزل خود و یا رفتن به باشگاه‌های ورزشی و استفاده از تردمیل در آن مراکز روی آورده‌اند.

تردمیل

 طبعا ظهور چنین احساس نیازی در بازار، باعث شکل‌گیری شرکت‌های فراوان تولیدکننده تردمیل در سرتاسر جهان خواهد شد. در نتیجه تنوع بسیاری نیز در تولیدات مجموع این شرکت‌ها به وجود آمده و مشتریان با انواع تردمیل مختلف در بازار مواجه می‌شوند که موجب سردرگمی آن‌ها حتی در خرید اینترنتی تردمیل خواهد شد. یکی از بهترین روش‌های رهایی از این سردرگمی و رسیدن به بهترین انتخاب در یک خرید اینترنتی تردمیل گرفتن مشاوره از متخصصان بی‌طرف در این زمینه و البته خواندن مقاله‌ها و یادداشت‌های مرتبط با انواع تردمیل در بستر اینترنت است. تحریر این نوشتار نیز به همین منظور صورت‌ گرفته و با خواندن آن می‌توان ابتدا با مفهوم کلی تردمیل آشنا شد، سپس آشنایی با انواع تردمیل خانگی و باشگاهی به‌تفکیک محقق می‌شود تا بهترین راهنمایی قبل از خرید اینترنتی تردمیل باشد.

تفاوت‌های تردمیل خانگی و باشگاهی

یک دسته‌بندی کلی و جامع از تردمیل‌ وجود دارد که مربوط به محیط استفاده از آن‌ها می‌شود و تردمیل‌ها را به دو نوع تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی تقسیم می‌کند. باشگاه‌داران از نوع باشگاهی استفاده می‌کنند و افرادی که قصد انجام ورزش در محیط خانه خود را دارند تردمیل خانگی تهیه می‌کنند. البته هستند کسانی که به‌دلیل اضافه‌وزن بسیار یا ورزش حرفه‌ای در خانه، از انواع باشگاهی تردمیل استفاده می‌کنند؛ اما به‌ندرت پیش می‌آید که باشگاه‌داران از تردمیل خانگی در باشگاه‌های خود استفاده کنند. چرا که دقیق مشخص نیست چه افرادی با چه وزنی در باشگاه‌های ورزشی از تردمیل استفاده می‌کنند، به همین خاطر است که تردمیل باشگاهی را با تحمل وزن بالا طراحی می‌کنند تا با استفاده افراد سنگین‌وزن نیز، دچار مشکل نشوند. در حالی که تردمیل خانگی را به‌دلیل استفاده افراد محدود با وزن‌های مشخص، با تحمل وزن کمتر طراحی می‌کنند تا قیمت تردمیل، به‌صرفه‌ باشد. بنابراین بدنه یک تردمیل باشگاهی را از جنس فلز مستحکم و بدنه تردمیل خانگی را از جنس آلومینیوم طراحی می‌کنند. همچنین باید از یک موتور قدرتمند در تردمیل باشگاهی استفاده شود تا توانایی به حرکت درآوردن تسمه در زیر پای افراد سنگین‌وزن را داشته باشد؛ در نتیجه معمولا موتورهای AC را در آن‌ها تعبیه می‌کنند که چندان بی‌تأثیر هم در قیمت تردمیل نیستند. این در حالی است که به‌دلیل عدم نیاز به قدرت بالا، از موتورهای DC در تردمیل‌های خانگی استفاده می‌کنند. یکی دیگر از دلایل استفاده از این موتورها، نحوه استفاده از تردمیل‌ها می‌باشد؛ بعضا نیاز است که یک تردمیل باشگاهی ساعت‌های متمادی روشن بماند، اما یک تردمیل خانگی استفاده چندانی نداشته و پس از هر بار استفاده، کاربر آن را خاموش می‌کند. درمجموع موتورهای AC پیچیده‌تر، قوی‌تر، پرسروصداتر و سریع‌تر از موتورهای DC هستند و البته قیمت تردمیل را نیز افزایش می‌دهند.

برخی از خصوصیات را هر دو نوع تردمیل خانگی و باشگاهی در اختیار دارند اما وجود بعضی از آن‌ها فقط در تردمیل باشگاهی و یا نوع‌ خانگی حائز اهمیت است. به‌عنوان مثال تاشو بودن یک تردمیل خانگی به‌دلیل محدودیت فضایی بیشتر منازل نسبت به باشگاه‌های ورزشی، مهم‌تر از وجود این ویژگی‌ها در نوع باشگاهی است. همین طور وجود سنسورهای مختلف ارزیاب وضعیت بدن در یک تردمیل باشگاهی برای مربیان باشگاه‌های ورزشی اهمیت بالاتری دارد تا افراد عادی که از تردمیل خانگی استفاده می‌کنند. همچنین وجود برخی از شاخصه‌ها در تردمیل‌های باشگاهی یا خانگی اهمیت چندانی ندارد و نیازی به صرف هزینه بی‌مورد برای آن‌ها نیست. مثلا داشتن اسپیکر و برنامه‌های تمرینی برای یک تردمیل باشگاهی ضروری نیست، چرا که باشگاه‌های ورزشی از سیستم صوتی پیشرفته و مربیان تمرینی با برنامه‌های تمرینی اختصاصی برخوردارند. همین طور داشتن بدنه‌ای مستحکم و توانایی تحمل وزن بالا برای تردمیل‌های خانگی اهمیت چندانی ندارد. اکنون بهتر است به آشنایی با انواع تردمیل خانگی و باشگاهی به‌تفکیک بپردازیم تا بهتر با این دو نوع تردمیل آشنا شوید.

تردمیل

تردمیل خانگی

تردمیل خانگی بهترین انتخاب برای افرادی است که مشغله کاری بسیار زیادی دارند و زمان کافی برای رفتن به باشگاه‌ ورزشی را ندارند. ازاین‌رو نوع خانگی تردمیل طرفداران بسیاری داشته و آمار خرید اینترنتی تردمیل نیز نشان می‌دهد که استقبال از آن بیشتر است. قیمت تردمیل نوع خانگی نیز نسبت به انواع باشگاهی کمتر بوده و به‌صرفه‌تر می‌باشد.

تردمیل‌های خانگی انواع گسترده‌ای دارند، پس به‌هنگام خرید اینترنتی تردمیل نوع خانگی باید ابتدا به بودجه مورد نظر توجه کنید و سپس به نیازهای خود، تا با توجه به قیمت تردمیل و قابلیت‌های آن، مدل مدنظر خود را از میان انواع تردمیل انتخاب کنید. قیمت که فاکتور مشخصی بوده و در تمامی فروشگاه‌ها بر روی تردمیل‌ها درج شده است. اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های تردمیل خانگی فراوان بوده و مدل‌های مختلف، برخی از آن‌ها را در اختیار دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تردمیل نوع خانگی تاشو بودن آن است، مخصوصا در منازلی که با محدودیت فضا مواجه‌اند. دیگر شاخصه مهم تردمیل خانگی کم‌صدا بودن است، خصوصا با توجه به اینکه خانه‌های امروزی به‌صورت آپارتمانی هستند و امکان انتقال صدا به طبقات زیرین وجود دارد. دارا بودن مانیتور و برنامه‌های تمرینی از واجبات یک تردمیل خانگی است، چرا که تمرین افراد را مطابق با علوم ورزشی و پزشکی به پیش می‌برند و حتی آن‌ها را از صرف هزینه و استخدام مربی ورزشی نیز بی‌نیاز می‌کنند. وجود پخش‌کننده موزیک، جایگاه لوازم همراه، پورت USB، کلید اضطراری، ضربه‌گیرهای پیشرفته، فن خنک‌کننده و حسگر ضربان قلب نیز می‌تواند تکمیل‌کننده یک تردمیل خانگی باشد، همین‌ طور شیب برقی و لوازم ورزشی دیگر مثل دمبل، مسگری، ویبراتور و پایه دراز و نشست.

تردمیل باشگاهی

تردمیل باشگاهی یکی از قدرتمندترین انواع تردمیل برای استفاده عموم مردم با هر وزنی می‌باشد. طبعا رسیدن به این میزان قدرت، هزینه‌بر بوده و بر روی قیمت تردمیل نیز تأثیر گذاشته است. آمار خرید اینترنتی تردمیل برای انواع باشگاهی آن، کمتر از تردمیل‌های خانگی بوده و دلیل آن‌ هم مشخص است؛ به غیر از تعداد محدودی از ورزشکاران حرفه‌ای، فقط باشگاه‌های ورزشی از این‌ تردمیل خریداری می‌کنند. تردمیل باشگاهی برای تمرینات حرفه‌ای طراحی شده و نسبت به انواع تردمیل دیگر پیشرفته‌تر می‌باشد.

اما نکاتی که باشگاه‌داران باید قبل از خرید اینترنتی تردمیل نوع باشگاهی مورد توجه قرار دهند، ابتدا قیمت تردمیل است که آیا با بودجه آن‌ها سازگاری دارد یا خیر، سپس به برند و کشور سازنده آن توجه کنند، چرا که این نوع تردمیل برخلاف انواع تردمیل دیگر مدت‌زمان بیشتری را فعالیت خواهد کرد و باید از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در ساخت آن استفاده شده باشد. سومین نکته قدرت موتور و به تبع آن میزان تحمل وزن تردمیل است که قاعدتا هرچه قدرت موتور بیشتر باشد، میزان تحمل وزن آن نیز بیشتر بوده و البته قیمت تردمیل نیز بیشتر خواهد بود. دارا بودن قابلیت تنظیم شیب گسترده نیز، از دیگر نکات مورد توجه قبل از خرید اینترنتی تردمیل نوع باشگاهی است. ضمن آنکه نکات ایمنی مثل کلید اضطراری و ضربه‌گیرهای پیشرفته هم، باید در ساخت یک تردمیل باشگاهی رعایت شده باشد. سرعت بالا، داشتن سنسور ضربان قلب، نمایش سرعت، مسافت، کالری و زمان، دارا بودن گارانتی، داشتن فن خنک‌کننده و دارا بودن تسمه پهن نیز دیگر ویژگی‌هایی هستند که این نوع تردمیل باید از آن‌ها برخوردار باشد.

تردمیل

برای خرید به سایت مراجعه نمایید:

https://hypergymco.com/

کد خبر 595604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha