همشهری آنلاین: درگیری میان گرجستان و استان جدایی‌طلب اوستیای جنوبی تلفات جدیدی را موجب شد.

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، بنا به اعلام مقامات، در تبادل آتشی که روز گذشته در شهر شینوالی، مرکز اوستیای جنوبی انجام گرفت، سه تن کشته و دستکم هفت تن مجروح شدند.

ادوارد کوکویتی (Eduard Kokojty)، رییس این منطقه جدایی‌طلب گفت سربازان گرجستانی با تسلیحات کالیبر سنگین به شهر حمله کردند.

این سیاستمدار اعلام کرد گرجستان باید در انتظار «واکنش‌هایی سخت و محسوس» باشد.

گرجستان، اوستیای جنوبی را متهم می‌کند که شب جمعه در حملاتی تروریستی شش پلیس گرجی را مجروح ساخته است. دیوید باکرادزه (David Bakradse)، رییس پارلمان گرجستان خواستار آن شده است که نیروهای صلح‌بان روسی مستقر در منطقه با واحدهای پلیسی بین‌المللی جایگزین شوند.

اوستیای جنوبی اتهامات را رد کرد
اوستیای جنوبی که در پی به رسمیت شناخته شدن استقلالش در عرصه بین‌المللی است، اتهامات اخیر را رد کرده است. گرجستان همواره بر حقوق خود در این منطقه تاکید داشته و روسیه را به تلاش برای ضمیمه کردن این منطقه به خود متهم می‌کند.

در هفته‌های گذشته در منطقه مورد مناقشه میان گرجستان با اوستیای جنوبی و آبخازیا درگیری‌های متعددی روی داد و در جریان بمب‌گذاری‌ها چندین تن کشته و مجروح شدند.

ناظران در حال حاضر گرچه بروز جنگی جدید میان آبخازیا و گرجستان را نامحتمل می‌دانند، اما احتمال تشدید تنش در اوستیای جنوبی را منتفی تلقی نمی‌کنند. اوستیای جنوبی و گرجستان اعلام کرده‌اند آمادگی خود را در برابر ناآرامی‌ها افزایش داده‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌ها، در این منطقه صدها کودک به پناهگاه‌ها منتقل شده‌اند.

کد خبر 59555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز