مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بااعلام اینکه ۱۴۰۰ بیمارکرونایی در آذربایجان شرقی بستری شده اند، گفت: روزانه ۱۸ نفر دراستان به دلیل ابتلا به کرونا فوت می‌کنند.

کرونا

سید مرتضی احمدپور- همشهری آنلاین: موج چهارم کرونا در آذربایجان شرقی این روزها شدیدتر از روزهای دیگر خود را نشان می‌دهد و تعداد بستری‌ها نسبت به روزهای قبل از عید چند برابر بیشتر شده است.

با افزایش بیماران کرونایی در استان ضعف خدمات دهی اولیه و خدمات درمانی هم مشاهده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که شهروندان از آن گلایه می‌کنند، نبود تخت خالی در بیمارستان‌ها و عدم انجام آزمایش صحیح و جواب دهی به موقع است.

تاخیر در جواب تست کرونا

صادقی از شهروندان تبریزی است که از تاخیر ۳ روزه تست کرونا گله می‌کند و می‌گوید: قبل از عید  جواب دهی این تست ها تا چند ساعت هم کاهش یافته بود اما اکنون ۳ روز است که در انتظار دریافت جواب تست کرونا هستیم.

وی ادامه می‌دهد: این تاخیرموجب شده تا اقدامات درمانی هم با تاخیر انجام شود و احتمال انتقال بیماری هم بیشتر شود.

جواب های نامشخص کرونا

هاشمی شهروند مراغه ای است که با جواب‌های متفاوت ۲ تست کرونا به تبریز مراجعه کرده، با انتقاد از نابسامانی به وجود آمده می‌گوید: بار اول که تست دادم جواب منفی بود اما علائم کرونا هر روز در من شدیدتر شد تااینکه تست دوم را انجام دادم و اینبار کرونا مثبت بود.

وی خاطر نشان می‌کند: اگر جواب آزمایش صحیح بود در همان روزهای اول درمان را شروع می‌کردم تا حالم بدتر نشود.

تشدید وضعیت کرونا در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در همین زمینه به همشهری آنلاین می‌گوید: در روزهای اخیر وضعیت کرونا در استان وخیم‌تر شده و در حال حاضر  ۱۴۰۰ بیمارکرونایی در آذربایجان شرقی بستری شده اند که از این  تعداد ۱۰۰ نفر بدحال و تحت مراقبت های ویژه هستند و متاسفانه روزانه ۱۷ تا ۱۸ نفر در استان به علت کرونا فوت می‌کنند.

دکتر عباسعلی درستی در پاسخ به چرایی تاخیر در جواب تست کرونا بیان می‌کند: حجم انبوه مراجعه برای تست موجب تاخیر در جواب دهی شده که سعی کردیم با افزایش ظرفیت این زمان را به حداقل برسانیم.

 وی ادامه می‌دهد: برای شرایط  فعلی از مردم عذرخواهی می‌کنیم و تلاش می کنیم تا عملکردمان بهتر شود ولی شیب تند و نگران کننده کرونا و افزایش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تبریز و شهرهای استان آذربایجان شرقی موجب کاهش کیفی خدمات درمانی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به علت منفی شدن تست افرادی که کرونا دارند، تاکید کرد: در کل دنیا ۲۰ تا ۳۰ درصد تست‌ها صحیح نیستند ولی شهروندانی که علائم کرونا دارند، باید مراقبت‌های لازم و قرنطینه را رعایت کنند تا درصورت مثبت بودن کرونا انتقال به دیگران صورت نگیرد.

کد خبر 595513

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha