یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حضور یافتن یا نیافتن سیدابراهیم رئیسی را در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در آرایش انتخاباتی این دوره تاثیرگذار و تعیین‌کننده دانست و گفت: پیش‌بینی من این است که در صورت نامزد شدن آیت‌الله رئیسی، آقای قالیباف نامزد نمی‌شود.

رئیسی قالیباف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،‌ روح‌الله متفکرآزاد با اشاره به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: من فکر می‌کنم آنچه در آرایش انتخاباتی این دوره از انتخابات بسیار تعیین کننده خواهد بود آمدن یا نیامدن حضرت آیت الله رئیسی است. طبیعتا اگر ایشان وارد میدان شود یکسری افراد در انتخابات حضور نخواهند یافت و برعکس اگر ایشان نامزد نشود ممکن است یکسری افراد وارد رقابت شوند. هنوز هم موضعگیری صریح از طرف ایشان نشده و صرفا گمانه‌زنی می‌شود که ایشان در انتخابات حضور می‌یابند. بقیه هم منتظرند ببینند چه می‌شود چرا که نامزد شدن ایشان تعیین کننده خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال نامزد شدن محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز گفت: البته من سخنگوی آقای قالیباف نیستم و صرفا یک نماینده مجلس هستم اما پیش بینی من این است اگر آیت الله رئیسی نامزد شود، آقای قالیباف وارد رقابت‌های انتخابات نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی نامزدی است که خیلی از جریان‌ها منتظر حضور وی هستند گفت: به نظر می‌رسد مردم می‌دانند به چه کسی باید رای بدهند و به چه کسی نباید رای بدهند اما منتظرند ببینید چه کسی وارد این رقابت‌ها می‌شود. در واقع این سرد بودن صحنه انتخابات نیست بلکه مردم منتظر روی کار آمدن نامزدهای اصلی هستند.

متفکرآزاد درباره میزان مشارکت و اقبال مردم به انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفت: البته مردم از وضع اداره کشور ناراحتند و دولت کارنامه خوبی ارائه نکرده و مشکلات زیاد و این یک طرف ماجراست اما از طرفی نامزدها باید حرفی برای گفتن داشته باشند و برای اداره کشور برنامه ارائه کنند و کارآمدی خود را به نمایش بگذارند. در این صورت مردم هم با روحیه خوب وارد فرآیند گزینش یا انتخاب رئیس جمهوری کارآمدشان خواهند شد. در واقع فضای کشور به این سمت می‌رود نامزدهایی که می‌توانند به مشکلات مردم پاسخ بدهند برنده رقابت‌ها باشند.

کد خبر 595482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    امیدوارم اقای رییسی فداکاری اقای قالیباف در دور قبل را فراموش نکنند و از ایشان حمایت کنند تا قوه مجریه به دست قویترین مجری و مدیر جهادی (به اذعان دوست و دشمن ) و بین هشت شهردار برتر جهان به انتخاب مراجع بین المللی . کشور را از این فرد توانمند محروم نکنید .