فیلمبرداران با کمک دوربین و لنزهای مختلف و به عنوان خالقان زبان بصری فیلم، نقش مهمی در موفقیت و بهتر دیده شدن آثار سینمایی دارند.

کریستوفر بلاولت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایسنا، در اسکار ۲۰۲۱ در شاخه بهترین فیلم، هشت فیلم شامل «پدر»، «یهودا و مسیح سیاه»، «مَنک»، «میناری»، «سرزمین آواره‌ها»، «زن جوان امیدبخش»، «صدای متال» و «دادگاه شیکاگو ۷» نامزد کسب جایزه هستند و در شاخه بهترین فیلمبرداری جوایز آکادمی اسکار نیز چهار نامزد بهترین فیلم (یهودا و مسیح سیاه، مَنک، سرزمین آواره‌ها، دادگاه شیکاگو ۷) به همراه فیلم «میناری» برای کسب جایزه رقابت می کنند.  

حضور چهار فیلم از نامزدهای بهترین فیلمبرداری در میان نامزدهای شاخه بهترین فیلم، از اهمیت هنر فیلمبردار و تجهیزات مورد استفاده ویژه هر فیلم در بهتر دیده شدن و کسب موفقیت آثار سینمایی حکایت دارد. در زیر نگاهی خواهیم داشت به دوربین ها و لنزهای مورد استفاده در مهترین فیلم های نامزد اسکار ۲۰۲۱: 

فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«پدر» / فیلمبردار: بن اسمیترد/ کارگردان: فلورین زلر
دوربین: Sony VENICE.
لنز: Zeiss Supreme
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟

«مَنک» : فیلمبردار: اریک مسراشمیت/ کارگردان: دیوید فینچر
دوربین: RED Ranger HELIUM Monochrome
لنز: LEICA Summilux C
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«یهودا و مسیح سیاه» / فیلمبردار: شین بابیت/ گارگردان: شاکا کینگ
دوربین: ARRI ALEXA LF and Mini LF
لنز: ARRI DNA
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«میناری» / فیلمبردار: لکن میلن/ کارگران: لی ایزاک چانگ
دوریین: ARRI ALEXA Mini
لنز:  Panavision P Vintage
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«سرزمین آواره ها» / فیلمبردار: جیمز ریچلردز/ کارگردان: کلوئی ژائو
دوربین:  ARRI ALEXA Mini, AMIRA
لنز: ARRI Ultra Prime
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«تکه های یک زن» / فیلبمردار: بنجامین لوب/ کارگردان: کورنل موندروتسو
دوربین: Arri Alexa Mini on the Ronin ۲
لنز: Detuned Panavision and Primo Primes
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«اولین گاو» : فیمبردار: کریستوفر بلاولت/ کارگردان: کلی رایکارد
دوریین: Arri alex mini
لنز: Cooke series ۲ panchros
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«هرگز به ندرت گاهی همیشه» / فیلمبردار: هلن لووارت/ کارگردان: الیزا هیتمن
دوربین: Arri ۶۱۴
لنز: Ultra Prime Zeiss
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«آمونیت» / فیلمبردار: استفن فونتن/ کارگردان: فرانسس لی
دوربین: Red Monstro
لنز: Canon K۳۵
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«ببر سفید» / فیلمبردار: پائولو کانرار/ کارگردان: رامین بحرانی
دوربین: Arri Alex LF ۴.۵K
لنز: Zeise Supreme Primes 
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«راند دیگر» / فیلمبردار: استورلا برندث/ کارگردان: توماس وینتربرگ
دوربین: Arri Alexa Mini
لنز: Canon K۳۵
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«اما» / فیلمبردار: کریستوفر بلاولت/ کارگردان: آتمن دا وایلد
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«آسمان نیمه شب» / فیلمبردار: مارتین رو/ کارگردان: جورج کلونی
دوربین: Arri Alexa ۶۵
لنز: Arri Prime DNAs, Arri ۳۵Tand ۵۸T
فیلم‌های نامزد اسکار مقابل چه دوربین‌هایی رفتند؟
«سگ تازی» / فیلمبردار: آرون اشنایدر/ کارگردان:شلی جانسون
دوربین: Panavision Millenium DXL
لنز: Panavision Sphero-۶۵

کد خبر 595400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار