تمام سرپرستان خانوار باید بر اساس زمانبندی به سامانه ملی املاک و اسکان کشور، مراجعه و اطلاعات محل سکونتی و ملکی خود را ثبت کنند. این کار به صورت رسمی از ۱۹ فروردین آغاز شده است و به مدت ۲ ماه (۱۹ فروردین تا ۱۹ خرداد) ادامه دارد.

مسکن

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهم‌ترین هدف از اجرای طرح ثبت املاک خانوارهای مالک و مستاجر در سامانه املاک و اسکان، اخذ مالیات از خانه‌های خالی عنوان می‌شود اما به گفته مسئولان یکی دیگر از اهداف این کار شناسایی محل اسکان خانوارهای شهری و روستایی است.

در مرحله اول زمان بندی مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس آخرین رقم کد ملی سرپرست خانوار است. از روز ۱۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت افرادی که آخرین رقم کد ملی آنها به ترتیب ۹ (۱۹ و ۲۰ فروردین)، ۸ (۲۱و ۲۲ فروردین)، ۷ (۲۳ و ۲۴ فروردین)، ۶ (۲۵ و ۲۶ فروردین)، ۵ (۲۷و ۲۸ فروردین)، ۴ (۲۹ و ۳۰فروردین)، ۳ (۳۱ فروردین و ۱ اردیبهشت)، ۲ (۲ و ۳ اردیبهشت)، ۱  (۴، ۵، ۶ و ۷ اردیبهشت) و صفر (۸ و ۹ اردیبهشت) است، روزهایی را به عنوان فرصت نام‌نویسی دارند. از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد نیز تمامی دارندگان کدهای ملی می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه ملی املاک و اسکان مراجعه کنند.

نحوه ثبت اقامتگاه اصلی در سامانه، سایر اقامتگاه‌ها و ثبت ملک به ترتیب در فیلم‌های زیر نمایش داده می‌شود.

نحوه ثبت اقامتگاه اصلی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

نحوه ثبت سایر اقامتگاه‌ها در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

نحوه ثبت ملک در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

کد خبر 595393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha