مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: بر اساس برآورد کارشناسان سازمان، میزان کل خسارت سرمازدگی به بخش کشاورزی کرمان در سال زراعی جاری ۹۴ هزار میلیارد ریال است.

سرمازدگی گردو

«عباس سعیدی» در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: کاهش دما تا منفی ۵درجه در ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ فروردین ۱۷ هزار و ۶۵۰ هکتار از باغ‌های پسته کرمان و ۲۳ هزار و ۵۴۹  هکتار از محصولات سردسیری شمال استان را دچار سرمازدگی کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۹۱ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال به باغ‌های کرمان خسارت وارد شده است، افزود: سطح زیر کشت باغ‌های پسته بارور استان ۲۱۲ هزار  هکتار است که سرمازدگی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد به آن‌ها خسارت زده.

سعیدی بخش عمده این خسارت را مربوط به محصول پسته در شهرستان‌های سیرجان، انار، شهربابک، رفسنجان، کرمان، بردسیر، زرند، بافت و کوهبنان دانست و گفت: در برآورد اولیه مشخص شد ۵۳ هزار و ۸۲۲ تن محصول پسته معادل ۸ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است. همچنین باغ‌های گردوی شهرستان‌های بافت، رابر و بردسیر نیز با مساحت ۷۱۵۷ هکتار حدود ۸ هزار تن خسارت دیده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان ادامه داد: همچنین نوسان شدید دما در دی و بهمن ۹۹ (سال زراعی جاری) به ۲۴۰۰ هکتار از مزارع گل محمدی استان ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

به گفته وی، در مجموع ۲۰۰ هزار هکتار باغ‌ها و مزارع استان در سال زراعی جاری از سرمای دی و بهمن و اسفند سال ۱۳۹۹ و فرودین سال ۱۴۰۰ خسارت دیده‌اند که معادل ۹۴ هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان تاکید کرد صندوق بیمه قرار است در اسرع وقت غرامت کشاورزان را پرداخت کند.

کد خبر 595085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha