سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
۰ نفر

دولت آمریکا ۲۰ سال پس از حوادث ۱۱ سپتامبر که به لشکرکشی کشورهای غربی به افغانستان منجر شد، خاک این کشور را ترک می‌کند.

سربازان آمريكايي در افغانستان

همشهری آنلاین - دولت آمریکا ۲۰ سال پس از حوادث ۱۱ سپتامبر که به لشکرکشی کشورهای غربی به افغانستان منجر شد، خاک این کشور را ترک می‌کند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه در دولت جو بایدن خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا قرار است این تصمیم را روز چهارشنبه اعلام کند. آمریکا قرار بود طبق توافق با طالبان، اول ماه می یعنی ۱۷ روز دیگر نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

به نوشته واشنگتن پست، قرار است نیروهای آمریکایی در چند مرحله طی ۵ ماه باقی مانده تا سپتامبر، از افغانستان خارج شوند. در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی و ۷ هزار نیرو متعلق به متحدان آمریکا در ناتو در خاک افغانستان مستقر هستند. با خروج نیروهای آمریکایی، دیگر نیروهای خارجی نیز احتمالا افغانستان را ترک کنند.

ارتش آمریکا به دستور جورج بوش، چند روز پس از حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که از سوی گروه القاعده در خاک آمریکا انجام شد، دستور حمله به افغانستان را صادر کرد. این حمله پس از آن انجام شد که حکومت طالبان از تحویل سران القاعده به آمریکا خودداری کرد. حمله به افغانستان سقوط حکومت طالبان را به دنبال داشت اما آمریکا را وارد طولانی‌ترین جنگ تاریخ خود کرد.

طالبان طی روزهای اخیر حملات خود در افغانستان را افزایش داده و به نظر می‌رسد این تصمیم دولت بایدن با هدف جلوگیری از افزایش دامنه حملات طالبان و ترغیب این گروه به پذیرش آتش‌بس فراگیر اتخاذ شده است.

کد خبر 594946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha