سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، دیروز (دوشنبه) با مدیران شرکت‌های بزرگ دیدار کرد تا در مورد کمبود تراشه در جهان با آنها گفت‌وگو کند.

فورد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، بحران نیمه هادی در دنیا باعث شده است تا بسیاری از غول‌های خودروساز با کاهش تولید روبرو شوند. او از شرکت اینتل خواست تا برنامه ۶ تا ۹ ماه آینده خود را درخصوص تولید تراشه برای کارخانه‌های خودروسازی تشریح کند. در این دیدار، بایدن گفت که از حمایت دو جانبه قانون برای تامین بودجه صنعت نیمه هادی برخوردار است. او پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد ۵۰ میلیارد دلار در ساخت و تحقیقات نیمه هادی به‌عنوان بخشی از تلاش خود برای بازسازی تولید ایالات متحده تحت یک طرح زیرساختی ۲ تریلیون دلاری سرمایه‌گذاری کند.

کمبود جهانی تراشه از تلاقی عواملی ناشی می‌شود، زیرا خودروسازانی که سال گذشته طی بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ کارخانه‌ها را تعطیل کرده بودند، برای تهیه تراشه با صنعت گسترده الکترونیک مصرفی رقابت می‌کنند. این صنعت در حالی که مردم وقت بیشتری را در خانه می‌گذرانند، رونق یافته است.

«پت گلسینگر» رئیس اجرایی اینتل که به‌طور مجازی در این جلسه شرکت داشت، به رویترز گفت که این شرکت می‌خواهد برای رفع کمبود خطوط مونتاژ در برخی از کارخانه‌های خودروسازی ایالات متحده، ظرف ۶ تا ۹ ماه تولید تراشه را در کارخانه‌های خود آغاز کند.

این بحران می‌تواند منجر به کسری بالقوه ۱.۳ میلیونی در تولید خودروهای سنگین و کامیون سبک در ایالات متحده در سال جاری میلادی شود.

پنجشنبه گذشته شرکت‌های جنرال موتورز و فورد موتور اعلام کردند که به‌دلیل کمبود تراشه نیمه‌هادی که در دوره‌ای باعث رشد در صنعت جهانی خودرو شده بود، تولید بیشتر خودرو را کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

جنرال موتورز، بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا اعلام کرده که تولیداتش را از دیروز به‌مدت ۲هفته در کارخانه مونتاژ اسپرینگ هیل که در آن شاسی‌بلندهای محبوب را تولید می‌کند، قطع کرده است. همچنین طبق برنامه اعلام‌شده از سوی این شرکت، یک هفته نیز تولید شورلت بلیزر در کارخانه راموس مکزیک و کارخانه لنسینگ دلتا تاون‌شیپ در میشیگان قطع می‌شود. فورد، دومین خودروساز بزرگ این کشور نیز اعلام کرد که تولید هفته آینده کارخانه مونتاژ شیکاگو، کارخانه مونتاژ فلت راک و بخشی از کارخانه مونتاژ شهر کانزاس را لغو می‌کند. همچنین کارخانه مونتاژ اوهایو نیز با زمانبندی کمتری کارش را انجام خواهد داد.

کد خبر 594729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha