چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

استارت‌آپ چینی WM موتور که یک تک‌شاخ به‌حساب می‌آید، روند ویژه‌ای را در سال جاری میلادی در پیش گرفته که مورد توجه بسیاری از کارشناسان بوده است.

تک شاخ چینی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از یاهو، این تولیدکننده خودروهای برقی که چند ماه پیش سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد یوان (معادل تقریبی یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون دلار) را برای توسعه بخش‌های گوناگونش در چارچوب مرحله سری D کسب کرده بود، در راس تمام برقی‌سازان چینی است که باید به دقت برنامه‌هایش را در سال ۲۰۲۱ زیر نظر گرفت. این استارت‌آپ در حال صرف سرمایه به‌دست آمده در امور تحقیق، توسعه، برندینگ، بازاریابی و گسترش کار است. استارت‌آپ WM موتور که توسط دو شرکت خودروسازی بایدو و هلدینگ تنسنت حمایت و پشتیبانی می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان خودروهای برقی در جهان محسوب می‌شود که در نیویورک نیز معرفی شده است. با این وجود برخلاف نیو و ژیپنگ، دو خودروساز دیگر چینی که در زمینه ساخت وسایل نقلیه برقی فعالیت می‌کنند، WM موتور علاقه زیادی به حضور در بازارهای جهان ندارد و هدف‌اش توسعه و حضوری قدرتمند در بازارهای محلی است.

این استارت‌آپ که در سال ۲۰۱۵ و توسط «شن هوی» در شهر شانگهای تاسیس شده است، چندی پیش از تراشه کوالکوم کابین و سیستم خودمختار آپولوی بایدو که برای پارک خودکار از آن استفاده می‌شود، رونمایی کرده بود. در عین حال ظرفیت تولید WM موتور در سال، ۱۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه برقی عنوان شده است. این استارت‌آپ همچنین درخصوص کابین ۵G برای ۳ تا ۵ سال آینده نیز طرح‌هایی را مطرح کرده بود. البته برای رسیدن به این مهم، این استارت‌آپ باید بیش از ۳ هزار مهندس را استخدام کند و سرمایه‌ای بالغ بر ۲۰میلیارد یوان (معادل تقریبی ۳ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار) جذب کند. در سال ۲۰۲۰، WM موتور با فروش ۲۲ هزار و ۴۹۵ دستگاه خودروی برقی، در رده چهارم برقی‌سازان چین قرار گرفت.

کد خبر 589853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha