چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
۰ نفر

شرکت ب‌ام‌و با تکیه بر مواد بازیافتی، انرژی سبز، منابع تجدیدپذیر و تکنیک‌های جدیدش برای برای کاهش تولید کربن، پایداری را به‌عنوان بخشی اصلی برنامه‌های خود قرار داده است.

iX

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، ب‌ام‌و با دو مدل جدید درحال توسعه، در فکر گسترش طرح‌هایش در حوزه خودروهای برقی است. این خودروها با برند i شناخته می‌شوند و آخرین خبرها حکایت کار بر روی تولید پایدار iX دارد؛ کراس‌اووری که قیمت پایه آن از حدود ۸۰ هزار دلار آغاز می‌شود. سفارش برای این مدل پیش از ژوئن سال جاری میلادی شروع می‌شود و به نظر می‌رسد که اوایل سال ۲۰۲۲، زمان تحویل iX به مشتریان باشد.

بخشی از انقلاب «خودروهای برقی» (EV) در جهان تلاش برای کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی بوده که در دو نمونه آتی ب‌ام‌و یعنی i۴ و iX به‌خوبی لحاظ شده است.

مدل i۴ که شرکت آن را امروز رونمایی کرد، ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۴ ثانیه است. باتری‌های i۴ نیز در نوع خود کم‌نظیر هستند و برد آن پس از یک شارژ کامل، ۵۹۰ کیلومتر است.

ساخت ب‌ام‌و با مواد بازیافتی
ب‌ام‌و سری i4 امروز رسما رونمایی شد

مشتریان حتی می‌توانند رعایت موارد زیست‌محیطی iX را در داخل آن نیز به‌خوبی احساس کنند. کارخانه روکش چرم صندلی‌ها را از عصاره برگ زیتون جمع‌آوری شده از سراسر اروپا و سقف و زیرپایی‌ها را از الیاف نایلونی تهیه شده از مواد زائد بازیافتی ساخته است.

هر iX حدود ۶۰ کیلوگرم پلاستیک بازیافتی در خود دارد. همچنین می‌توان گفت که iX اوج تلاش‌های این غول خودروساز برای دیجیتالی و برقی کردن خط تولیدش به روشی پایدار است.

تایکان کراس پورشه به بازار عرضه می‌شود

کد خبر 591242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha