ریس جامعه دندانپزشکی ایران با اشاره به ترس زیاد مردم برای دریافت خدمات دندانپزشکی در دوران کرونا گفت؛ در حالی که کنترل عفونت در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی به خوبی رعایت می شود اما مردم از این موضوع اطلاعی ندارند، به همین خاطر رسیدگی به وضعیت بهداشت دهان و دندان آنها به تاخیر افتاده است.

دندانپزشكي

به گزارش همشهری آنلاین، علی تاجرنیا به مناسبت فرارسیدن روز دندانپزشک با بیان اینکه باید استاندارد سلامت دهان افزایش یابد، افزود: برای افزایش سطح سلامت بهداشت دهان و دندان مردم طرحی با عنوان "برنامه هر مطب، پایگاه ارتقای سلامت دهان" از سوی جامعه دندانپزشکان ایران طراحی و مقرر شده است با کمک وزارت بهداشت این طرح در سراسر کشور اجرا شود.

وی با اشاره به جزئیات اجرای این طرح گفت: در این طرح مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی به پایگاه سلامت تبدیل شده و خدمات مشاوره ای و پزشکی مورد نیاز  رابه افرادی که دهان یا دندان آن ها دچار بیماری یا پوسیدگی شده است، ارایه می کنند.

برگزاری شصت و یکمین کنگره دندانپزشکی در مهر ۱۴۰۰ 

همایون فراست رئیس شصیت و یکمین کنرگره دندانپزشکی ایران نیز با اشاره به قدمت برگزاری کنگره جامعه دندانپزشکی ایران، کنگره جامعه دندانپزشکی را بزرگ‌ترین تجمع گروه‌های پزشکی کشور برشمرد و گفت: شرکت کنندگانی از کشورهای همسایه شامل افغانستان، ترکیه و برخی دیگر از کشورها در کنگره امسال حضور خواهند داشت.
وی هدف از برگزاری کنگره را در شرایط کنونی پاندمی کرونا، افزایش تبادلات علمی میان دندانپزشکان داخلی و خارجی اعلام کرد و  افزود: انتظار می رود در کنگره امسال، پزشکان با آخرین دستاوردها و تحولات دندانپزشکی با در نظر گرفتن الزامات کرونا برای بهبود وضعیت بهداشت دهان و دندان افراد آشنا شوند.

فراست با اعلام اینکه شصت و یکمین کنگره جامعه دندانپزشکی ایران در روزهای ۲۷ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در سالن اجلاس سارن برگزار خواهد شد، ادامه داد: معتقدیم که در زمینه بهداشت دهان و دندان، باید اطلاع رسانی‌های بیشتری درباره اهمیت حفظ سلامت دندان صورت بگیرد چرا که براساس مشاهدات دندانپزشکان در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی، وضعیت بهداشت دندان مردم به دلیل کرونا و بار مراجعات مطلوب نیست. اطلاع رسانی در مورد بهداشت دندان و دهان به عنوان مهمترین اصول برای سلامت بدن در جامعه کم است. آموزش در این زمینه باید از دوران کودکی و نوجوانی در مدارس، دانشگاهها و رسانه ها گسترش یابد و نهادینه شود.

در ادامه، کیوان ساعتی دبیر علمی کنگره با اشاره به ۱۴ پنل رشته‌های دندانپزشکی، گفت: امسال از همکاران دندانپزشک  دعوت شده است تا در پنل های تخصی مشارکت کنند که تاکنون  در ۵رشته دندانپزشکان ترمیمی، پروتز، ایمپلنت، N۲ و دندانپزشکی دیجیتال استقبال خوبی از کنگره شده است.


وی با اشاره به رویکرد امسال کنگره که علم و تجربه است، افزود: امیدواریم بعد از یک سال، کنگره را در پاییز ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار کنیم. چرا که امیدواریم تا آن زمان روند واکسیناسیون علیه کرونا  به خوبی پیش رفته باشد.

پیش بینی می‌شود در کنگره امسال ۵ هزار دندانپزشک و 10 هزار بازدید کننده شرکت کنند.

کد خبر 594671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha