معاون وزیر بهداشت در رشت گفت: مردم برای خروج از وضعیت قرمز، مسئولان بهداشت و درمان را یاری کنند

معاون وزیر بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین، در پی موج چهارم شیوع کرونا در کشور و افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان، امروز دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، طی سفر یکروزه به استان گیلان، روند ارائه خدمات درمانی و وضعیت بیماران کووید ۱۹ بستری در برخی از بیمارستان‌های استان را مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، ابتدا با حضور در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت(سانتر کرونا) روند ارایه خدمات درمانی و وضعیت بیماران کووید ۱۹ بستری در این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه این بازدید، با اشاره وضعیت رنگ بندی استان‌ها در بحران کرونا، اظهار کرد: در خصوص تغییر رنگ بندی شهرها، همه مردم باید تلاش کنند. زیرا وزارت بهداشت به تنهایی توان مقابله با این بیماری را ندارد. در حال حاضر وظیفه اصلی وزارت بهداشت بهبود ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها و سیستم اکسیژن رسانی برای بیماران کرونایی است.

دکتر جان بابایی با اشاره به وضعیت قرمز گیلان گفت: شرایط گیلان متأسفانه خوب نیست. در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ بیمار در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که امیدواریم هر چه زودتر، این روند متوقف شود.

وی تأکید کرد: با تعطیلی مشاغل و بستن تالارهای عروسی و رستوران‌ها و... مشکل حل نمی‌شود. بلکه همانطور که در پیک‌های قبلی با مشارکت خوب مردم، توانستیم بحران کرونا را مدیریت کنیم، در حال حاضر نیز همراهی بیش از پیش مردم برای خروج از وضعیت قرمز و شکستن این موج، بسیار حائز اهمیت است.

در همین زمینه دکتر حسن رخ شاد مدیر امور بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه تا به امروز ۸۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، به همشهری آنلاین گفت: در شبانه روز گذشته ۲۱۰ نفر در بیمارستان‌های گیلان بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: حال ۱۰۸ نفر از بیماران کرونا در گیلان وخیم بوده و در آی سی یو بستری هستند.

کد خبر 594596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha