مجموع نظرات: ۳
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

امارات متحده عربی نورا المطروشی را به عنوان نخستین زن فضانوردش معرفی کرد.

austronaut

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر نورا المطروشی ۲۷ ساله به همرا محمد الملا از میان بیش از ۴۰۰۰ نفر که برای این برنامه ثبت‌نام کرده بودند، انتخاب شدند.

این دو نفر در کنار هزاع المنصوری، نخستین اماراتی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت و سلطان ال نایدی که فضانورد رزرو امارات است، کار خواهند کرد.

المطروشی در حساب توئیتریش نوشت: «این کشور امروز لحظه‌ای فراموش‌نشدنی را به من داده است. هدف من این است که سخت کار کنم تا این لحظات و دستاوردهای تاریخی که برای همیشه در خاطره ملت ما پژواک خواهند یافت، ثبت شوند.»

المطروشی دارای لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه امارات متحده عربی است و به عنوان مهندس در شرکت ملی ساخت‌وساز نفت امارات کار می‌کند.

او در ویدئویی که مرکز فضایی محمد بن راشد امارات در توئیتر به اشتراک گذاشته است، گفت که علاقه‌اش به فضا در دوران کودکی آغاز شده و از رفتن به رویدادهای رصد ستارگان لذت می‌برده است. او می‌گوید شعارض در طول زندگی این بوده است: «کاری کن که تو را خوشحال کند.»

الملا یک خلبان تجاری است. او به عنوان هوانورد برای پلیس دبی کار می‌کند و فرمانده بخش آموزش آن است.

این اعلام در هنگامی انجام می‌شود که بسیاری از سازمان‌های فضایی کشورهای دیگر هم به دنبال دادن نقش بیشتر به زنان در صنعت فضایی هستند که از دهه ۱۹۶۰ مردان نقش اصلی را در آن به عهده داشته‌اند.

این زوج برای آموزش به مرکز فضایی جانسون در هوستون در ایالت تگزاس خواهند رفت. اگر المطروشی به ماموریتی فضایی اعزام شود، نخستین زن عربی خواهد بود که به فضا رفته است.

کد خبر 594400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha