بنابر اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی بارندگی و ناپایداری هوا تا چند روز آینده در استان ادامه خواهد شد.

بارندگي

به گزارش همشهری آنلاین، تبریز و برخی شهرهای استان از دیروز شاهد بارندگی‌های متناوب و ناپایداری هوا هستند، این بارندگی‌ها همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید است. با توجه به تجارب سال‌های قبل کشاورزان و شهروندان نگران وقوع سیل و خسارت به باغ‌ها و مزارع هستند.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی این بارندگی‌ها حداقل تا ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت و تا روز شنبه ۲۸ فروردین هم ناپایداری و وزش باد در استان مشاهده می‌شود.

در همین زمینه محمد باقر هنربر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی به همشهری آنلاین می‌گوید: این اداره کل تدابیر لازم برای مقابله با سیل احتمالی دراستان را در نظر گرفته و هشدارهای لازم نیز به شهروندان و کشاورزان داده شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان از قرارگرفتن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها باید خوداری کنند، اظهار کرد: برخی محورهای حادثه خیز شناسایی شده و تابلوهای هشدار دهنده نیز نصب شده است.

وی آمادگی مدیریت بحران استان را موجب کاهش مخاطرات جوی دانست و عنوان کرد: برای کاهش حداکثری، نیازمند همراهی مردم و مسئولان شهری و استانی هستیم.

احتمال سیل در تبریز

مسعود حسن نژاد، مدیر بحران شهرداری تبریز هم از تمهیدات لازم برای مقابله با سیل احتمالی در تبریز خبر داده و بیان می کند: با توجه به توصیه‌های اداره کل هواشناسی اقدامات لازم از جمله لایروبی کانال های زیر زمینی انجام شده و در سطح خیابان‌ها هم اقدامات لازم با توجه به تجارب سال‌های قبل انجام شده است.

وی بر ضرورت همراهی شهروندان در مقابله با سیلاب احتمالی تاکید کرد و با اشاره به رعد و برق‌های شدید روز گذشته در تبریز و احتمال بارش باران و تگرگ در تبریز عنوان کرد: شهروندان از توقف در زیر درختان و بستر رودخانه از جمله مهرانه‌رود خودداری کنند.

حسن نژاد با اشاره به احتمال ناپایداری و وزش باد شدید از شهروندان تبریزی خواست تا از قرار دادن بدون حفاظ اشیاء در پشت بام‌ها خودداری کنند.

جوانپور، کارشناس جهاد کشاورزی استان هم با اشاره به ضرورت رعایت موارد لازم برای مقابله با آسیب‌های بارندگی‌های شدید می‌گوید: ایجاد سد بندهای کوچک خاکی در مسیر جاری شدن سیلاب مزارع ضروری است.

وی ادامه می دهد: کشت بهاره درمزارع استان در روزهای آتی شروع می‌شود و کشاورزان باید از سمپاشی و کود دهی همراه با بارندگی خودداری کنند.

جوانپور عنوان می‌کند: معمولا در چنین فصلی و همراه با بارندگی‌های فصلی، برخی علف‌های هرز پهن برگ رشد می‌کنند که موجب خسارت به محصولات می‌شود و کشاورزان باید با رعایت دستور العمل‌های جهادکشاورزی با این علف‌های هرز مقابله کنند.

کد خبر 594300

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha