همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو پیام دبیر کل این سازمان را در پانزدهمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران، قرائت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در دومین روز از برگزاری این نشست در سالن سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، با ابراز خرسندی از حضور خود به عنوان نماینده ناظر بر این اجلاس، از ارتباط مطلوب سازمان ملل با گروه غیرمتعهدها ابراز خرسندی کرد.

مدیرکل دفتر سازمان ملل در ژنو با بیان اینکه بان کی مون احترام بسیاری برای این نشست قائل است، پیام وی را قرائت کرد.

در بخشی از این پیام، جنبش غیرمتعهدها از شرکای سازمان ملل متحد دانسته شده و آمده است: برای ما باعث افتخار است که اکنون پانزدهمین نشست این جنبش (غیرمتعهدها) در تهران برگزار می شود.

در بخش دیگری از این پیام با اشاره به اینکه جنبش غیرمتعهدها در پی زدودن فقر و برقراری عدالت در جهان است، آمده است: چالش های مختلفی در جهان وجود دارد که یکی از آنها بحران توسعه است؛ برای تحقق اهداف هزاره باید تمهیداتی بیندیشیم و از این اهداف دفاع کنیم.

بان کی مون در ادامه پیام خود آورده است: پیشرفت کشورهای خود را باید به گونه ای رقم بزنیم که به این اهداف دست یابیم و هر گونه کوتاهی در این باره، ضربه شدیدی به اهداف مشترک ماست.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه بحران مواد غذایی بر روند توسعه تأثیر می گذارد، اضافه کرده است: برای حمایت از 440 میلیون کشاورز در جهان باید تدابیری اندیشیده شود.
بان کی مون افزوده است: اکنون در روند کمک به کشورهای در حال توسعه شاهد روندی نزولی هستیم و برای رفع این معضلات باید از چارچوبی جهانی حمایت شود.

دبیر کل سازمان ملل متحد تغییرات آب و هوایی را موجب تضعیف در حرکت کشورها به سمت تحقق اهداف توسعه هزاره دانسته و آورده است: برای تحقق این اهداف در تلاش هستیم تا در پایان امسال بتوانیم صندوقی عملیاتی تأسیس کنیم، ضمن آنکه بر اساس اهداف مشترک و مسئولیت کشورها، به حمایت کشورهای صنعتی در این باره نیاز داریم.

بان کی مون بحران مواد غذایی و تغییرات آب و هوایی را با یکدیگر مرتبط دانسته و افزوده است: سازمان ملل متحد مشارکت و تعهد اعضای جنبش غیرمتعهدها را در رفع این بحران ها مؤثر می داند و موفقیت این نشست را آرزو می‌کند

کد خبر 59422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز